From 16c561cd36bc6b51d395cde5bffb2a788bbe542e Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Ian Valentin Christensen Date: Wed, 5 Jun 2024 15:08:34 +0200 Subject: collaboratively go through fixmes --- worlding/_analysis_hypothesis.qmd | 62 ---------------------------- worlding/_conclusion.qmd | 86 ++------------------------------------- worlding/_synthesis.qmd | 3 -- 3 files changed, 4 insertions(+), 147 deletions(-) diff --git a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd index 62b1bc0..1143200 100644 --- a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd +++ b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd @@ -90,9 +90,6 @@ og i den procesmæssige kontekst har brug for at skifte til at lave en annotation. Modsat visse andre annotationsformer som involverer blæk eller sprit, kan en afgrænsning med hypothes.is nemt fortrydes eller ændres[^korrektion]. - -[^korrektion]: -Ændring gøres lidt kluntet ved først at fortryde og så lave en ny afgrænsning. Annoteringen er dog anderledes, da det er muligt at tilføje mærkater til hver annotation, @@ -113,65 +110,6 @@ Alle kan læse alles annotationer, og denne type læsning gør det også muligt at besvare annotationer, mens teksten læses. - - ### Læringshandlingen i konteksten af hypothes.is Når hypothes.is er installeret og aktiveret, diff --git a/worlding/_conclusion.qmd b/worlding/_conclusion.qmd index c97d615..0d1f57e 100644 --- a/worlding/_conclusion.qmd +++ b/worlding/_conclusion.qmd @@ -23,14 +23,14 @@ at konklusionerne i projektet bidrager til teorien om tentakulær læring. Resultaterne af projektets undersøgelse peger på, at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces -gennem flere kerneideer: +gennem to kerneideer. - -1. Ved at arbejde med kontekster frem for indsnævringer, +Ved at arbejde med kontekster frem for indsnævringer, præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser, som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater. Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige. -2. Ontologiseringen af indholdet kan bruges + +Ontologiseringen af indholdet kan bruges som metode til at udvikle en fælles kontekst. Kvaliteten af data i denne proces kan styrke det kollaborative element, og 5-stjernet data er ideelt. @@ -38,81 +38,3 @@ Det er mere avanceret og komplekst at håndtere, men produktet er potentielt genbrugeligt ikke bare for eleven selv, men også for elever, undervisere og forskere fremadrettet. - - - diff --git a/worlding/_synthesis.qmd b/worlding/_synthesis.qmd index 10aa064..ac9174e 100644 --- a/worlding/_synthesis.qmd +++ b/worlding/_synthesis.qmd @@ -120,7 +120,6 @@ Som del af evalueringsprocessen præsenterede vi den producerede ontologi for Schraube og interviewede ham om hans forståelse af visualiseringen i forhold til vores forståelse af tentakulær læring. - I konstruktionen af ontologien valgte vi at sætte de defensive modsat de ekspansive motivationer, og koblede disse til henholdsvis definitive og ekspansive motivationer. @@ -153,8 +152,6 @@ som ikke umiddelbart var klar i kildematerialet. Derudover fungerede selve ontologien som ramme for ekspertinterviewet, som siden har gjort det muligt at videreudvikle grafen. - - Efter dialogen om ontologien forklarede og viste vi Hypothes.is for Schraube. Hertil svarede han med sin opfattelse af vores argument: -- cgit v1.2.3