diff options
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_analysis_hypothesis.qmd | 2 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_perspectives.qmd | 3 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_synthesis.qmd | 24 |
3 files changed, 17 insertions, 12 deletions
diff --git a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd index 17fd276..82d5ec5 100644 --- a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd +++ b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd @@ -228,7 +228,7 @@ Schraube lægger netop vægt på dette skift ift. affinitive bevægelser: > the goal-oriented learning process must be supplemented > by an affinitive learning movement in the contrary direction — > an explorative movement of de-fixation, of gaining distance and an overview, -> withdrawal, reflection, and so on +> withdrawal, reflection, and so on > [@Schraube2024, s. 37]. Uden en kontekst at trække sig tilbage i, diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd index 747ee46..539f342 100644 --- a/worlding/_perspectives.qmd +++ b/worlding/_perspectives.qmd @@ -97,7 +97,8 @@ fordi der var var blandet rundt på forfatternavnene: > Tekst 2: Cass R. Thaler and Richard H. Sunstein, Nudge: > Improving Decisions about Health, Wealth and Happiness, -> Penguin Books, 2009, s. 1-40. +> Penguin Books, 2009, s. 1-40. +> [@FIXME] Problemet med teksten er, at der var byttet rundt på forfatternes for- og efternavne. diff --git a/worlding/_synthesis.qmd b/worlding/_synthesis.qmd index d81b3fe..10aa064 100644 --- a/worlding/_synthesis.qmd +++ b/worlding/_synthesis.qmd @@ -126,7 +126,8 @@ at sætte de defensive modsat de ekspansive motivationer, og koblede disse til henholdsvis definitive og ekspansive motivationer. Tidligt i interviewet kommenterede Schraube på dette: -> [00:06:06] **Ernst**: "definitive movement er ikke knyttet til det defensive." +> **Ernst**: "definitive movement er ikke knyttet til det defensive." +> ([Bilag C, 6:06](#363)) Hertil fulgte en længere samtale om måden, teorien er præsenteret i bogen. @@ -135,7 +136,7 @@ mellem det definitive og det defensive, hvortil Schraube selv kommer til at præsentere en situation, hvor dette er tilfældet: -> [00:18:51] **Ernst**: "det er den sammenhæng i kan se -- +> **Ernst**: "det er den sammenhæng i kan se -- > defensive mode med definitiv -- > fordi nogle gange, når man arbejder på sådan et projekt, > tænker man meget. Man er meget åben. @@ -143,7 +144,8 @@ hvor dette er tilfældet: > så er der tidspres, "nu er det slut". > så det er en defensiv grund til at lære noget > og også til snart at være færdig -> og så hjælper det at have de definitive momenter. +> og så hjælper det at have de definitive momenter. +> ([Bilag C, 18:51](#1131)) Det lader altså til, at ontologiseringsprocessen har hjulpet os med at se en sammenhæng, @@ -156,7 +158,7 @@ som siden har gjort det muligt at videreudvikle grafen. Efter dialogen om ontologien forklarede og viste vi Hypothes.is for Schraube. Hertil svarede han med sin opfattelse af vores argument: -> [00:35:34] **Ernst**: "Hypothesis giver faktisk den mulighed, +> **Ernst**: "Hypothesis giver faktisk den mulighed, > hvor der er en passage i en tekst, > at gå i dialog -- > forskellige perspektiver i dialog -- @@ -166,12 +168,14 @@ Hertil svarede han med sin opfattelse af vores argument: > så det betyder at gå ind i en indholdsmæssig udvikling af teksten. > Det vil sige det muliggør den indholdsmæssige udvidelse, > altså det muliggør expansive og tentacular learning?" - -> [00:36:14] **Jonas**: "Det vil vi mene." - -> [00:36:16] **Ernst**: "Jeg er enig med jer, -> det er en mulighed hvor det digitale kan hjælpe" -[@FIXME Manglende kilde (ved sgu ikke hvordan man gør)] +> +> [...] +> +> **Jonas**: "Det vil vi mene." +> +> **Ernst**: "Jeg er enig med jer, +> det er en mulighed hvor det digitale kan hjælpe" +> ([Bilag C, 35:34](#2134)) Hermed bekræfter projektet, at vi efter forfatterens egen opfattelse bidrager til teorien |