summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_analysis_hypothesis.qmd2
-rw-r--r--worlding/_perspectives.qmd3
-rw-r--r--worlding/_synthesis.qmd24
3 files changed, 17 insertions, 12 deletions
diff --git a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
index 17fd276..82d5ec5 100644
--- a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
+++ b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
@@ -228,7 +228,7 @@ Schraube lægger netop vægt på dette skift ift. affinitive bevægelser:
> the goal-oriented learning process must be supplemented
> by an affinitive learning movement in the contrary direction —
> an explorative movement of de-fixation, of gaining distance and an overview,
-> withdrawal, reflection, and so on
+> withdrawal, reflection, and so on
> [@Schraube2024, s. 37].
Uden en kontekst at trække sig tilbage i,
diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd
index 747ee46..539f342 100644
--- a/worlding/_perspectives.qmd
+++ b/worlding/_perspectives.qmd
@@ -97,7 +97,8 @@ fordi der var var blandet rundt på forfatternavnene:
> Tekst 2: Cass R. Thaler and Richard H. Sunstein, Nudge:
> Improving Decisions about Health, Wealth and Happiness,
-> Penguin Books, 2009, s. 1-40.
+> Penguin Books, 2009, s. 1-40.
+> [@FIXME]
Problemet med teksten er,
at der var byttet rundt på forfatternes for- og efternavne.
diff --git a/worlding/_synthesis.qmd b/worlding/_synthesis.qmd
index d81b3fe..10aa064 100644
--- a/worlding/_synthesis.qmd
+++ b/worlding/_synthesis.qmd
@@ -126,7 +126,8 @@ at sætte de defensive modsat de ekspansive motivationer,
og koblede disse til henholdsvis definitive og ekspansive motivationer.
Tidligt i interviewet kommenterede Schraube på dette:
-> [00:06:06] **Ernst**: "definitive movement er ikke knyttet til det defensive."
+> **Ernst**: "definitive movement er ikke knyttet til det defensive."
+> ([Bilag C, 6:06](#363))
Hertil fulgte en længere samtale om måden,
teorien er præsenteret i bogen.
@@ -135,7 +136,7 @@ mellem det definitive og det defensive,
hvortil Schraube selv kommer til at præsentere en situation,
hvor dette er tilfældet:
-> [00:18:51] **Ernst**: "det er den sammenhæng i kan se --
+> **Ernst**: "det er den sammenhæng i kan se --
> defensive mode med definitiv --
> fordi nogle gange, når man arbejder på sådan et projekt,
> tænker man meget. Man er meget åben.
@@ -143,7 +144,8 @@ hvor dette er tilfældet:
> så er der tidspres, "nu er det slut".
> så det er en defensiv grund til at lære noget
> og også til snart at være færdig
-> og så hjælper det at have de definitive momenter.
+> og så hjælper det at have de definitive momenter.
+> ([Bilag C, 18:51](#1131))
Det lader altså til,
at ontologiseringsprocessen har hjulpet os med at se en sammenhæng,
@@ -156,7 +158,7 @@ som siden har gjort det muligt at videreudvikle grafen.
Efter dialogen om ontologien forklarede og viste vi Hypothes.is for Schraube.
Hertil svarede han med sin opfattelse af vores argument:
-> [00:35:34] **Ernst**: "Hypothesis giver faktisk den mulighed,
+> **Ernst**: "Hypothesis giver faktisk den mulighed,
> hvor der er en passage i en tekst,
> at gå i dialog --
> forskellige perspektiver i dialog --
@@ -166,12 +168,14 @@ Hertil svarede han med sin opfattelse af vores argument:
> så det betyder at gå ind i en indholdsmæssig udvikling af teksten.
> Det vil sige det muliggør den indholdsmæssige udvidelse,
> altså det muliggør expansive og tentacular learning?"
-
-> [00:36:14] **Jonas**: "Det vil vi mene."
-
-> [00:36:16] **Ernst**: "Jeg er enig med jer,
-> det er en mulighed hvor det digitale kan hjælpe"
-[@FIXME Manglende kilde (ved sgu ikke hvordan man gør)]
+>
+> [...]
+>
+> **Jonas**: "Det vil vi mene."
+>
+> **Ernst**: "Jeg er enig med jer,
+> det er en mulighed hvor det digitale kan hjælpe"
+> ([Bilag C, 35:34](#2134))
Hermed bekræfter projektet,
at vi efter forfatterens egen opfattelse bidrager til teorien