diff options
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_intro.qmd | 44 |
1 files changed, 18 insertions, 26 deletions
diff --git a/worlding/_intro.qmd b/worlding/_intro.qmd index 18939e1..839735f 100644 --- a/worlding/_intro.qmd +++ b/worlding/_intro.qmd @@ -93,12 +93,15 @@ da "omkostningerne til deep learning-modeller [...] er kendt for at være massiv Vi søger i stedet at udforske løsninger, der er baseret på eksisterende teknologier og metoder, som effektivt kan implementeres og bruges af alle. +Desuden er formålet med opgaven at anvende teorien om tentakulær læring +på teknologi, som ikke berøres af @Schraube2024. Vi undgår lukket software. Grundkravene om gennemsigtighed og genbrugelighed ved Fri software og (delvist) ved åbne standarder gør dem væsentligt nemmere for os at undersøge videnskabeligt, og for andre at efterprøve. +<!-- FIXME: fjern? irrelevant @Hoyt2023 fremhæver åben kode, data og infrastruktur (O3) som akademiske bæredygtighedskvaliteter. @@ -123,6 +126,7 @@ indeholdende digitalt opsatte *affotografering* af tekster, ikke repræsenterer et didaktisk motiveret "benspæn", men med identisk intention kunne være udleveret som PDF-filer med digitalt opsat *tekst*indhold. +--> Vi undersøger styrker ved digitalisering, ikke svagheder. @@ -153,34 +157,22 @@ og bidrage til en øget ulighed blandt studerende, bl.a. at det kan kræve operationelle færdigheder som måske ikke alle lærende kan håndtere på lige vilkår. Uanset omhandler denne opgave ikke disse problemstillinger: -Fremfor at undersøge sammenlignelighed eller rimmelighed +Frem for at undersøge sammenlignelighed eller rimelighed i forhold til en gruppe af lærende, handler vores undersøgelse om principielle potentialer for digitalisering, -uden skelen til forskellige lærendes varierende behov og kompetencer. - +uden skelnen mellem forskellige lærendes varierende behov og kompetencer. ## Målgruppe -Problemstillingen, -som vi har valgt at tage udgangspunkt i, -er relavant for blandt andet læringsfacilitatorer på RUC, -som skal formidle viden efter PPL-principperne, -som er oplyst på RUCs hjemmeside. -Vi vil gerne arbejde med denne målgruppe, -da vi ønsker en mere gennemskuelig læringsproces, -og vi vurderer også, -at det må være i facilitatorens interesse -at få formidlet deres viden på den mest optimale måde. - -En anden målgruppe, -som vi gerne vil fokusere på, -er de studerende på RUC. -Vi mener, -at denne målgruppe vil være oplagt, -da det er dem der i sidste ende får gavn af vores projekt, -og som oplever begrænsningerne -ved de nuværende læringsrutiner på studiet. -Dette henviser primært til de studerende, -som kan finde læringsprocessen forvirrende -og har brug for mere systematik, -gennem grafteori til anvendelse af PPL-principperne. +Vores primære målgruppe er universitetsstuderende, +da disse generelt har gode IT-færdigheder +og i forvejen anvender digitale værktøjer i deres læringsproces. +Vi anser Hypothes.is for at være mest relevant i den målrettede, +dybdegående læsning af tekster med større læringsdybde. + +Professorer er den sekundære målgruppe, +idet Hypothes.is kan give dem muligheden for at følge med i måden, +de studerende kontekstualiserer deres viden. +En vigtig del af værktøjets brugbarhed for lærings ligger dog i kollaborationen, +som primært er relevant for studerende. + |