summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_planer.qmd103
-rw-r--r--worlding/_referater.qmd114
-rw-r--r--worlding/index.qmd10
3 files changed, 0 insertions, 227 deletions
diff --git a/worlding/_planer.qmd b/worlding/_planer.qmd
deleted file mode 100644
index 96762dd..0000000
--- a/worlding/_planer.qmd
+++ /dev/null
@@ -1,103 +0,0 @@
-## Plan for vejleder- og gruppemøder
-
-```{.plantuml}
-%%| fig-width: 100%
-@startgantt
-!include ../_themes/doubleslash/pgantt.puml
-skinparam defaultFontName ETbb
-language da
-projectscale monthly zoom 3
-skinparam svgDimensionStyle false
-' %%QUARTO%%tickInterval 1month
-'saturday are closed
-'sunday are closed
-'UNSUPPORTED: axisFormat %-d. %b
-'UNSUPPORTED' todayMarker off
-
-title Gruppearbejde
-Project starts 2024-04-01
-
--- Struktur --
-[Konstituering] starts 2024-04-01 and requires 14 days
-[Vidensindsamling] starts 2024-04-01 and requires 21 days
-
--- Interviews --
-[Forberedelse] starts 2024-04-21 and requires 3 days
-
-'Ernst Schraube
-[Interview] happens 2024-05-01
-[Transskribering] starts at [Interview]'s end and requires 2 days
-[Analyse] starts at [Transskribering]'s end and requires 3 days
-[Fortolkning] as [tlk1] starts at [Analyse]'s end and requires 5 days
-
-'Studerende
-'[Interview2] happens 2024-05-14
-'[Transskribering2] starts at [Interview2]'s end and requires 2 days
-'[Analyse2] starts at [Transskribering2]'s end and requires 3 days
-'[Fortolkning2] as [tlk2] starts at [Analyse2]'s end and requires 5 days
-
--- Formidling --
-[Interviews, evaluering] starts at [tlk1]'s end and requires 3 days
-'[Interviews, evaluering2] starts at [tlk2]'s end and requires 3 days
-[Projekt, sidste evaluering] starts 2024-05-26 and requires 3 days
-[Projektaflevering] happens 2024-06-06
-[Eksamen] starts 2024-06-17 and requires 10 days
-
--- Vejledning --
-'[Projektgruppedannelse] starts 2024-02-01 and requires 3 days
-'[Projektgruppe] happens 2024-02-05
-[Projektgruppe] happens 2024-04-12
-'[Problemformuleringsoplæg] happens 2024-03-12
-'[Problemformuleringsseminar] starts 2024-03-20 and requires 1 days
-[Møde om visuel præs.] starts 2024-04-10 and requires 1 days
-[Midtvejsrapport] happens 2024-04-22
-[Midtvejseval.] starts 2024-05-05 and requires 3 days
-@endgantt
-```
-
-```{.plantuml}
-%%| fig-width: 100%
-@startgantt
-!include ../_themes/doubleslash/pgantt.puml
-skinparam defaultFontName ETbb
-language da
-projectscale monthly zoom 3
-skinparam svgDimensionStyle false
-' %%QUARTO%%tickInterval 1month
-saturday are closed
-sunday are closed
-'UNSUPPORTED: axisFormat %-d. %b
-'UNSUPPORTED' todayMarker off
-
-title Forelæsninger
-Project starts 2024-02-01
-
--- BK5, TSA II --
-[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 10 days
-[Forelæsninger] starts 2024-03-18 and requires 1 days
-[Forelæsninger] starts 2024-04-02 and requires 8 days
-[Eksamen] happens 2024-04-24
-
--- BK6, TSA II<br>Bæredygtige teknologier --
-[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 13 days
-[Forelæsninger] starts 2024-03-12 and requires 3 days
-[Eksamen] happens 2024-03-26
-
--- BK6, TSA II<br>Kunstig intelligens --
-[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 13 days
-[Skriftligt produkt] happens 2024-03-11
-[Mdt. eksamen] starts 2024-03-13 and requires 3 days
-
--- BK4<br>Workshops --
-[Præsentation] starts 2024-02-12 and requires 1 days
-[Digital Production] starts 2024-02-26 and requires 10 days
-[Embedded Programming] starts 2024-02-26 and requires 10 days
-[06 Poetiske maskiner] starts 2024-02-26 and requires 10 days
-[Showtime] happens 2024-03-08
-
--- BK4, D&k II --
-[Forelæsninger] starts 2024-04-08 and requires 10 days
-[Konference] starts 2024-04-29 and requires 1 days
-[Aflevering] happens 2024-05-06
-@endgantt
-```
diff --git a/worlding/_referater.qmd b/worlding/_referater.qmd
deleted file mode 100644
index 1efc0b2..0000000
--- a/worlding/_referater.qmd
+++ /dev/null
@@ -1,114 +0,0 @@
-## mødereferater
-
-### Supergruppemøde 18/3
-
-* Ordstyrer: Ian Valentin
-* Referant: Sebastian
-* Første punkt
- * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage.
-* Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge
- * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12.
- * Det er okay hvis man en dag ikke kan
- * Det kan også være online
-* Skrivestil
- * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc)
-* Algoritmer
- * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori,
- men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre
-* Klassificeringer
- * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås,
- * Hvad er det der sker?
- * Semantik vil sige at man sætter et label på ting
- * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på.
-* Ian anbefaler protogé
-* Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen
-* Fælleslæsning
- * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse
-
-### 3. Vejledermøde 19/3
-
-* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar
-* Hans fortæller at det er blevet bedre,
- * Mener stadig at det er "sprængfyldt"
- * Vi skal fjerne kollaborativ læring
-* Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende.
- * Vi har et klart projekt!
-* Vi laver en IT forundersøgelse
- * Vi foretager den på en speciel måde
- * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation
- * slutbruger: Virker lortet?
- * Ansætter slutbrugeren
- * Stakeholderanalyse
- * Kigge på eksisterende systemer
- * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input
- * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi
- * PPL
- * Ideen om det semantiske web
- * Er der en harmoni mellem disse?
- * Meget anderledes
- * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt
- * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt
-* ANT er en fælde
-* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning
-* "Postfænomenologisk"
- * Hvordan påvirker teknologi mennesker?
- * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende
-* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt?
-* Noget andet end det nuværende er optimalt
-* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt
-* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl
- * Hvad er det for en del af det der er fast?
-* postphenomenological invesigtations
-
-### Problemformuleringsseminar
-
-* Mange af deres noter har vi kigget på
-* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen
-* Vi mangler belæg til vores påstande: Udddyb mere og brug flere citater
-* Mere på semesterbindingen: Skrive mere om hvilken dimmension vi vil koble til
-* De overlevede at vi sendte pfs som en prototype
-* Vær realistiske!
-* Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview!
-* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)?
-* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er
-* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning.
-* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring
- (Bogen hedder "læring")
- * Knud Illeris
- * Vi skal finde bibliotikar
-* Læringsfællesskaber, som ruc prøver at rammesætte
-* At bygge redskaber rundt om PPL, i stedet for at sætte PPL i en boks
-* Hvordan kan man bruge en database som scholia
- i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af.
-* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt
-* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme
-* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer,
- som der bliver præsenteret til nye elever
-* "Digitale træthed"
-* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia
-* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia
- for at kunne understøtte et læringsmiljø --
- Hvilke problemer knytter sig til det
- * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris
- * Læringsteorier -> Knud Illeris
-* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen
-* Flere arbejdsspørgsmål
- * Hvad er problemorienteret læring?
- * Knud Illeris
- * Hvad peger teori på?
- * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø?
- * Hvad peger forskning på er centralt?
-* Ruc har uudnyttede muligheder
-* problemer med IT
- * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi
- * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it,
- men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL
-* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker
- * Man bliver hurtigt gammel i IT
-* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi -- punktum.
-* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet"
-* Vi mangler metodeafsnit
- * Hvilken viden regner vi med at opnå?
- * hvilke teorier og begreber vil vi anvende
- * hvem vil vi tale med
-* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi
diff --git a/worlding/index.qmd b/worlding/index.qmd
index 7e3aac9..4c1ea48 100644
--- a/worlding/index.qmd
+++ b/worlding/index.qmd
@@ -113,13 +113,3 @@ skelner mellem læring (indsigt) og indlæring (træning).
# Bilag A {.appendix}
{{< include _outline.qmd >}}
-
-<!--
-# Bilag B {.appendix}
-
-{{< include _opgaver.qmd >}}
-
-# Bilag C {.appendix}
-
-{{< include _referater.qmd >}}
--->