diff options
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_baggrund.qmd | 26 |
1 files changed, 22 insertions, 4 deletions
diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd index ac48a50..ca9ff97 100644 --- a/worlding/_baggrund.qmd +++ b/worlding/_baggrund.qmd @@ -29,13 +29,31 @@ Her forventer vi at undersøge et par forskellige værktøjer og sætte dem i konteksten af teorier om læring. Vi forventer at kunne argumentere for, -at visse digitale redskaber, -korrekt anvendt, -understøtter læring som verdeningspraksis, +at visse digitale redskaber +kan anvendes til at understøtte læring som verdeningspraksis, da de styrker forankring af eksakt viden og samtidigt stimulerer til legende udforskning af flerdimensionelle ambiguiteter. - +> Hvordan fungerer nuværende digitale værktøjer +> som kan understøtte indholdsmæssig læring? + +Her vil vi inddrage TSA til at analysere et digitalt værktøj, +som vi har udvalgt på baggrund af svaret på forrige spørgsmål. +Vi regner med som minimum at beskrive værktøjet Scholia, +idet selve værktøjet er tomt men virker ved at hente data +fra åbent tilgængelige databaser som Wikidata. + +> Hvilken læringspraksis kunne inddrage Scholia +> til at understøtte indholdsmæssig læring digitalt? + +Her vil vi skitsere, +hvordan undervisere i Moodle kunne hyperlinke til ressourcer i Scholia, +udlevere digitalt læringsmateriale som fungerer med hypothes.is +(dvs. ældre inscannede tekster er forbedret med OCR-scanning), +og udlevere præsentationer i PDF-format fremfor proprietære formater +med alle citater hyperlinket til hypothes.is, +alle diagrammer hyperlinket til deres kilde, +og licens hyperlinket til <https://spdx.org/>. # Introduktion |