summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_baggrund.qmd26
1 files changed, 22 insertions, 4 deletions
diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd
index ac48a50..ca9ff97 100644
--- a/worlding/_baggrund.qmd
+++ b/worlding/_baggrund.qmd
@@ -29,13 +29,31 @@ Her forventer vi at undersøge et par forskellige værktøjer og
sætte dem i konteksten af teorier om læring.
Vi forventer at kunne argumentere for,
-at visse digitale redskaber,
-korrekt anvendt,
-understøtter læring som verdeningspraksis,
+at visse digitale redskaber
+kan anvendes til at understøtte læring som verdeningspraksis,
da de styrker forankring af eksakt viden
og samtidigt stimulerer til legende udforskning af flerdimensionelle ambiguiteter.
-
+> Hvordan fungerer nuværende digitale værktøjer
+> som kan understøtte indholdsmæssig læring?
+
+Her vil vi inddrage TSA til at analysere et digitalt værktøj,
+som vi har udvalgt på baggrund af svaret på forrige spørgsmål.
+Vi regner med som minimum at beskrive værktøjet Scholia,
+idet selve værktøjet er tomt men virker ved at hente data
+fra åbent tilgængelige databaser som Wikidata.
+
+> Hvilken læringspraksis kunne inddrage Scholia
+> til at understøtte indholdsmæssig læring digitalt?
+
+Her vil vi skitsere,
+hvordan undervisere i Moodle kunne hyperlinke til ressourcer i Scholia,
+udlevere digitalt læringsmateriale som fungerer med hypothes.is
+(dvs. ældre inscannede tekster er forbedret med OCR-scanning),
+og udlevere præsentationer i PDF-format fremfor proprietære formater
+med alle citater hyperlinket til hypothes.is,
+alle diagrammer hyperlinket til deres kilde,
+og licens hyperlinket til <https://spdx.org/>.
# Introduktion