diff options
Diffstat (limited to 'worlding/disposition.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/disposition.qmd | 13 |
1 files changed, 6 insertions, 7 deletions
diff --git a/worlding/disposition.qmd b/worlding/disposition.qmd index 543bfc6..0b49252 100644 --- a/worlding/disposition.qmd +++ b/worlding/disposition.qmd @@ -20,7 +20,7 @@ Vi er dog i tvivl om, om det måske er en form for blændværk -- en slags IT-fetish som reelt er ligegylig, eller måske direkte skadelig for vores læring, eller om det er muligt at vores valgte teknik til en mere "spraglet" læsning -kan understøtte vores læring. +rent faktisk understøtter vores læring. Vi har en vag forståelse af læring, som noget der kan være overfladisk eller dybt. @@ -38,8 +38,8 @@ at udgøre understøttelse for dybere læring. De metoder vi anvender i vores læseteknik involverer en række digitaliseringsteknologier, -og valget af disse skal vise sig at være væsentlige træk -for sandsynliggørelsen af potentiale for dybere læring, +og valget af disse skal vise sig at bære væsentlige træk +for sandsynliggørelsen af potentialet for dybere læring, og derfor vil vi også inddrage sociopolitiske overvejelser om valget af de involverede teknologier. @@ -63,7 +63,7 @@ opererer tentakulær læring separate indholds- og materialdimensioner 5-stjernet data er et koncept, som knytter flere teknologier og ideologier sammen. Dels det sæt af teknologier som udgør World Wide Web, -dels den bagvedliggende ideologi om åben, kollaborative vidensdeling, +dels den bagvedliggende ideologi om åben, kollaborativ vidensdeling, og dels den videreudviklede vision om en langt mere nuanceret kollaborativ vidensdeling som bl.a. går under betegnelsen *Det semantiske web*. @@ -103,9 +103,8 @@ Hvis vi antager at der er hold i vores teoretisk indikerede potentiale, så vil det være relevant at kigge på, hvordan eksisterende studiemønstre mest hensigtsmæssigt kan styrkes med denne nye viden. -Konkret kan skoler tilskyndes -til skarpere kontekstualiseing af læringsmateriale -for at invitere, ude at presse, en mere spraglet læsning af dem. +Konkret kan skoler tilskyndes til skarpere kontekstualiseing af læringsmateriale +for at invitere, uden at presse, en mere spraglet læsning af dem. Her vil det være oplagt for undervisere at bruge 5-stjernet data til at tilskynde brug af åbne og dialog-orientede ressourcer. |