diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_semesterbindingen.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_semesterbindingen.qmd | 37 |
1 files changed, 0 insertions, 37 deletions
diff --git a/worlding/_semesterbindingen.qmd b/worlding/_semesterbindingen.qmd deleted file mode 100644 index 4fc8b3c..0000000 --- a/worlding/_semesterbindingen.qmd +++ /dev/null @@ -1,37 +0,0 @@ -# Semesterbindingen -<!--Her beskriver I jeres overvejelser om hvordan I kan forankre projektet i dimensionen ” Teknologiske systemer og artefakter” - og hvorfor. Det er særlig vigtigt at I tager stilling til følgende (jf. BP2 læringsudbytte/bedømmelseskriterier): -Hvilke(n) ”selvvalgt teknologi eller et eksempel på teknologisk forandring” inddrages i projektet?--> -Projektet tager udgangspunkt i teknologien RDF til at kategorisere og beskrive viden. Teknologien er særligt relevant, da den repræsenterer en mulighed for at holde uddannelsessystemet opdateret til den tid, vi lever i, og de teknologiske muligheder, der er tilgængelige. -<!--Hvordan påtænker I at ”anvende teorier, metoder og begreber indenfor dimensionen Teknologiske Systemer og Artefakter, der indgår i analyse og konstruktion af teknologiske produkter og systemer, herunder kunne identificere og håndtere hvilke effekter disse skaber”?--> -Vi vil anvende TRIN-modellen gennem projektet når vi arbejde med RDF og semantisk web. Projektets fokus er lidt utraditionelt, da vi ikke kigger på en teknologi, der bliver anvendt i den kontekst, vi selv forsøger at analysere og anvende den indenfor. Projektet vil derfor automatisk byde på filosofiske spørgsmål om, hvordan man eksempelvis kan modellere RDF på baggrund af trin 4, når RDF i sig selv er en måde at modellere; hvor mange meta-lag, er der brug for, for at beskrive virkeligheden præcist? - ---- - -## Semesterbinding - -I vores projekt vil vi bruge dimensionen "Teknologiske systemer og artefakter" (TSA), -[FIXME: Uddybe hvordan - med vores nuværende mere snævre fokus] - -<!-- FIXME: omskriv til nuværende mere snævre fokus - -ved at fokusere på funktionaliteten af et eller flere teknologiske værktøjer, -som er baseret på grafteori -til at analysere og forstå tekstmateriale -i uddannelsesmæssige sammenhænge. -Den selvvalgte teknologi, vi vil tage i brug, er grafteori, -som er en teori, der studerer og kigger på relationer -mellem noder i et netværk. -Vi vil bruge grafteori til at kigge på, -om vi kan udvikle et værktøj, -der kan analysere strukturen af tekstmateriale -og identificere sammenhænge -mellem forskellige koncepter og emner. ---> - -Derudover vil vi bruge TSA -til at være opmærksomme på -at identificere og håndtere eventuelle effekter, -vores teknologiske produkt kan have på læring og uddannelse, -og hvordan det kan påvirke både studerende og læringsfacilitatorer -i deres daglige praksis. -<!-- FIXME: uddybe om *hvordan* vi vil gøre det --> |