diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_perspektivering.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_perspektivering.qmd | 48 |
1 files changed, 0 insertions, 48 deletions
diff --git a/worlding/_perspektivering.qmd b/worlding/_perspektivering.qmd deleted file mode 100644 index 955a18b..0000000 --- a/worlding/_perspektivering.qmd +++ /dev/null @@ -1,48 +0,0 @@ -# Perspektivering - -Det kunne være interessant at undersøge empirisk, -om tekniske "benspæn" i udleveringen af læringsmateriale -indeholder didaktiske elementer. -Altså om vores antagelse, -for nogel læringsfacilitatorer eller måske mere generelt, -om eksempelvis brug af fotokopieret fremfor semantisk opmærket læringsmateriale -er gjort som en bevidst konstrueret øvelse -med et læringsmæssigt formål. - -## Heterogene grupper af lærende - -Vi har undersøgt for og fundet styrker for indholdsmæssig læring -ved brug af konkrete digitaliseringsværktøjer. -Nogle af styrkerne ved de undersøgte redskaber -vedrører en høj grad af fleksibilitet i brugen af dem, -hvilket dog samtidigt skaber øget udfordring, -særligt anvendt i større heterogene grupper: -FIXME - -<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper - -<!-- -Mulig videre forskning og udvikling på området ---FIXME> - -Skitsere hvordan vi ville have grebet de tiltag an, -som vi har skitseret men ikke nåede at dykke tilstrækkeligt ned i -til at kunne medtage mere substantielt i rapporten. - -Reflektere over -hvordan forbedringer i opmærkning af metadata i publikationer -kan styrke muligheden for brugen af de undersøgte teknologier. - -Overveje hvordan konkurrence, -bl.a. fra markeder som modarbejder copyleft, -kunne påvirke de undersøgte teknologier, -eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access]. - -[Diamond Open Access]: https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_open_access - -Kan Scholia siges at være "decolonial politics of matter" -(som beskrevet i Ernst Schraubes bog s. 50), -idet det understøtter åbne associeringer for viden, -fremfor at diktere en bestemt ontologisk struktur? - ---> |