summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_perspectives.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_perspectives.qmd')
-rw-r--r--worlding/_perspectives.qmd48
1 files changed, 48 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd
new file mode 100644
index 0000000..955a18b
--- /dev/null
+++ b/worlding/_perspectives.qmd
@@ -0,0 +1,48 @@
+# Perspektivering
+
+Det kunne være interessant at undersøge empirisk,
+om tekniske "benspæn" i udleveringen af læringsmateriale
+indeholder didaktiske elementer.
+Altså om vores antagelse,
+for nogel læringsfacilitatorer eller måske mere generelt,
+om eksempelvis brug af fotokopieret fremfor semantisk opmærket læringsmateriale
+er gjort som en bevidst konstrueret øvelse
+med et læringsmæssigt formål.
+
+## Heterogene grupper af lærende
+
+Vi har undersøgt for og fundet styrker for indholdsmæssig læring
+ved brug af konkrete digitaliseringsværktøjer.
+Nogle af styrkerne ved de undersøgte redskaber
+vedrører en høj grad af fleksibilitet i brugen af dem,
+hvilket dog samtidigt skaber øget udfordring,
+særligt anvendt i større heterogene grupper:
+FIXME
+
+<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper
+
+<!--
+Mulig videre forskning og udvikling på området
+--FIXME>
+
+Skitsere hvordan vi ville have grebet de tiltag an,
+som vi har skitseret men ikke nåede at dykke tilstrækkeligt ned i
+til at kunne medtage mere substantielt i rapporten.
+
+Reflektere over
+hvordan forbedringer i opmærkning af metadata i publikationer
+kan styrke muligheden for brugen af de undersøgte teknologier.
+
+Overveje hvordan konkurrence,
+bl.a. fra markeder som modarbejder copyleft,
+kunne påvirke de undersøgte teknologier,
+eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access].
+
+[Diamond Open Access]: https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_open_access
+
+Kan Scholia siges at være "decolonial politics of matter"
+(som beskrevet i Ernst Schraubes bog s. 50),
+idet det understøtter åbne associeringer for viden,
+fremfor at diktere en bestemt ontologisk struktur?
+
+-->