aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_outline.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_outline.qmd')
-rw-r--r--worlding/_outline.qmd46
1 files changed, 0 insertions, 46 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd
index 9546770..f61042d 100644
--- a/worlding/_outline.qmd
+++ b/worlding/_outline.qmd
@@ -1,51 +1,5 @@
## Introduktion
-Når vi læser akademiske tekster, anvender vi en læseteknik,
-som involverer en række digitaliseringsværktøjer.
-Der er meget snak om problemer med digitaliseringer,
-som for eksempel at det kan være stressende og distraherende,
-og på studiet fremhæves da også styrker ved at læse fysiske bøger
-og tage håndskrevne noter,
-men vi genkender ikke disse som styrkende for os.
-Vi associerer typisk videnskabelige problemstillinger
-med skyer af kompleksiteter,
-og føler os bremset i at leve os ind i stoffet
-gennem tekstmateriale præsenteret som endimensionelle tekster,
-hvor vi er afhængige af,
-at den måde forfatteren *kortlægger* kompleksisterne på
-matcher vores måde at folde dem ud på i vores bevidsthed.
-Vi synes selv at blive hjulpet af vores læseteknik,
-som vi føler hjælper til at "pakke teksten ud" og lege med den,
-undersøge den fra skæve vinkler
-og sammenligne og diskutere vores tanker om den.
-Vi er dog i tvivl om, om det måske er en form for blændværk --
-en slags IT-fetish som reelt er ligegylig,
-eller måske direkte skadelig for vores læring,
-eller om det er muligt,
-at vores valgte teknik til en mere "spraglet" læsning
-kan understøtte vores læring.
-
-Vi har en vag forståelse af læring,
-som noget der kan være overfladisk eller dybt.
-Med dette projekt vil vi læse en akademisk tekst om,
-hvad læring er,
-og samtidigt undersøge den teknik,
-vi anvender til at komme igennem teksten.
-Vi forventer ikke at kunne afgøre empirisk,
-hvorvidt vores læseteknik virker
-[@FIXME helt kort hvorfor vi aner det for urealistisk],
-men sigter efter at identificere,
-om der er træk ved vores læseteknik,
-som teoretisk kan sandsynliggøres
-at udgøre understøttelse for dybere læring.
-
-De metoder vi anvender i vores læseteknik
-involverer en række digitaliseringsteknologier,
-og valget af disse skal vise sig at bære væsentlige træk
-for sandsynliggørelsen af potentialet for dybere læring,
-og derfor vil vi også inddrage sociopolitiske overvejelser
-om valget af de involverede teknologier.
-
### Problemformulering
## Teori