diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_outline.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_outline.qmd | 29 |
1 files changed, 26 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd index f61042d..9638660 100644 --- a/worlding/_outline.qmd +++ b/worlding/_outline.qmd @@ -27,6 +27,9 @@ som bl.a. går under betegnelsen *Det semantiske web*. ## Analyse +Scholia, Hypothes.is og Markdown undersøges +som teknologiske artefakter. + Ved vores analyse af teknologierne anvender vi som eksempel et uddrag af vores egen brug af teknologierne til kollaborativ læsning af @Schraube2024. @@ -35,11 +38,31 @@ til kollaborativ læsning af @Schraube2024. ### Scholia -### Semantiske noter i Markdown +### Markdown -### 5-stjernet data +Semantiske noter i Markdown + +## Konstruktion af 5-stjernet viden + +### Semantiske tentakler + +Opsummeringer: + +Vores proces i at stræbe mod 5-stjernet viden +har sammenfald med læringsteoriens indholdsdimension -- +både ekspansive aktionsgrunde og affinitive bevægelser. +Vores proces har *ikke* sammenfald +med de i læringsteoriens fremstilling fremhævede problemer med digitalisering. + +Delkonklusion: +Vores proces kan rimeligvis siges +at have potentiale for dybere læring, +altså tentakulær læring med brug af begreb indenfor læringsteorien. -## Semantiske tentakler +Delkonklusion: +Vores designprodukt kan rimeligvis siges +at have potentiale for stilladsering af dybere læring, +og dermed at indgå i en tentakulær verdeningspraksis for læring. ## Konklusion |