summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_outline.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_outline.qmd')
-rw-r--r--worlding/_outline.qmd29
1 files changed, 26 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd
index f61042d..9638660 100644
--- a/worlding/_outline.qmd
+++ b/worlding/_outline.qmd
@@ -27,6 +27,9 @@ som bl.a. går under betegnelsen *Det semantiske web*.
## Analyse
+Scholia, Hypothes.is og Markdown undersøges
+som teknologiske artefakter.
+
Ved vores analyse af teknologierne
anvender vi som eksempel et uddrag af vores egen brug af teknologierne
til kollaborativ læsning af @Schraube2024.
@@ -35,11 +38,31 @@ til kollaborativ læsning af @Schraube2024.
### Scholia
-### Semantiske noter i Markdown
+### Markdown
-### 5-stjernet data
+Semantiske noter i Markdown
+
+## Konstruktion af 5-stjernet viden
+
+### Semantiske tentakler
+
+Opsummeringer:
+
+Vores proces i at stræbe mod 5-stjernet viden
+har sammenfald med læringsteoriens indholdsdimension --
+både ekspansive aktionsgrunde og affinitive bevægelser.
+Vores proces har *ikke* sammenfald
+med de i læringsteoriens fremstilling fremhævede problemer med digitalisering.
+
+Delkonklusion:
+Vores proces kan rimeligvis siges
+at have potentiale for dybere læring,
+altså tentakulær læring med brug af begreb indenfor læringsteorien.
-## Semantiske tentakler
+Delkonklusion:
+Vores designprodukt kan rimeligvis siges
+at have potentiale for stilladsering af dybere læring,
+og dermed at indgå i en tentakulær verdeningspraksis for læring.
## Konklusion