diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_outline.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_outline.qmd | 32 |
1 files changed, 0 insertions, 32 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd index 5673648..9546770 100644 --- a/worlding/_outline.qmd +++ b/worlding/_outline.qmd @@ -90,35 +90,3 @@ til kollaborativ læsning af @Schraube2024. ## Konklusion ## Perspektivering - -Empirisk undersøgelse af, -om det vi teoretisk påpeger som potentiale, -er muligt gennem praktiske undersøgelser at påvise -- -ekempelvis ved A-B tests. -Det er her vigtigt at udforme tests, -så der skelnes mellem den læring der undersøges, -og den forudgående læring om anvendelsen af de involverede teknikker. -Her er det ikke nok at afdække testpersonernes IT-færdigheder, -da potentialet i dybere læring ikke kun er knyttet til IT-faglig teknik -men også færdigheder i at praktisere verdeningsdialog. - -Hvis vi antager at der er hold i vores teoretisk indikerede potentiale, -så vil det være relevant at kigge på, -hvordan eksisterende studiemønstre mest hensigtsmæssigt kan styrkes -med denne nye viden. -Konkret kan skoler tilskyndes til skarpere kontekstualiseing af læringsmateriale -for at invitere, uden at presse, en mere spraglet læsning af dem. -Her vil det være oplagt for undervisere at bruge 5-stjernet data -til at tilskynde brug af åbne og dialog-orientede ressourcer. - -[@FIXME problemer med misforstået læring, med eller uden digitalisering: -generativ AI brugt til målrettet og dermed flad læring, -eller generativ AI brugt "spraglet" men planløst -og dermed blot som underholdning.] - -[@FIXME måske en solstrålehistorie om brug af generativ AI til spraglet læring -- -og så pointere at pointen ikke er generativ AI -men det at "danse din læring fremfor at sprinte den", -og at generativ AI derfor kun er tilrådeligt -hvis det er mere rentabelt samfundsmæssigt -at danse med kunstig intelligens end med hinanden.] |