diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_outline.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_outline.qmd | 46 |
1 files changed, 0 insertions, 46 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd index 9546770..f61042d 100644 --- a/worlding/_outline.qmd +++ b/worlding/_outline.qmd @@ -1,51 +1,5 @@ ## Introduktion -Når vi læser akademiske tekster, anvender vi en læseteknik, -som involverer en række digitaliseringsværktøjer. -Der er meget snak om problemer med digitaliseringer, -som for eksempel at det kan være stressende og distraherende, -og på studiet fremhæves da også styrker ved at læse fysiske bøger -og tage håndskrevne noter, -men vi genkender ikke disse som styrkende for os. -Vi associerer typisk videnskabelige problemstillinger -med skyer af kompleksiteter, -og føler os bremset i at leve os ind i stoffet -gennem tekstmateriale præsenteret som endimensionelle tekster, -hvor vi er afhængige af, -at den måde forfatteren *kortlægger* kompleksisterne på -matcher vores måde at folde dem ud på i vores bevidsthed. -Vi synes selv at blive hjulpet af vores læseteknik, -som vi føler hjælper til at "pakke teksten ud" og lege med den, -undersøge den fra skæve vinkler -og sammenligne og diskutere vores tanker om den. -Vi er dog i tvivl om, om det måske er en form for blændværk -- -en slags IT-fetish som reelt er ligegylig, -eller måske direkte skadelig for vores læring, -eller om det er muligt, -at vores valgte teknik til en mere "spraglet" læsning -kan understøtte vores læring. - -Vi har en vag forståelse af læring, -som noget der kan være overfladisk eller dybt. -Med dette projekt vil vi læse en akademisk tekst om, -hvad læring er, -og samtidigt undersøge den teknik, -vi anvender til at komme igennem teksten. -Vi forventer ikke at kunne afgøre empirisk, -hvorvidt vores læseteknik virker -[@FIXME helt kort hvorfor vi aner det for urealistisk], -men sigter efter at identificere, -om der er træk ved vores læseteknik, -som teoretisk kan sandsynliggøres -at udgøre understøttelse for dybere læring. - -De metoder vi anvender i vores læseteknik -involverer en række digitaliseringsteknologier, -og valget af disse skal vise sig at bære væsentlige træk -for sandsynliggørelsen af potentialet for dybere læring, -og derfor vil vi også inddrage sociopolitiske overvejelser -om valget af de involverede teknologier. - ### Problemformulering ## Teori |