summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_outline.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_outline.qmd')
-rw-r--r--worlding/_outline.qmd32
1 files changed, 0 insertions, 32 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd
index 5673648..9546770 100644
--- a/worlding/_outline.qmd
+++ b/worlding/_outline.qmd
@@ -90,35 +90,3 @@ til kollaborativ læsning af @Schraube2024.
## Konklusion
## Perspektivering
-
-Empirisk undersøgelse af,
-om det vi teoretisk påpeger som potentiale,
-er muligt gennem praktiske undersøgelser at påvise --
-ekempelvis ved A-B tests.
-Det er her vigtigt at udforme tests,
-så der skelnes mellem den læring der undersøges,
-og den forudgående læring om anvendelsen af de involverede teknikker.
-Her er det ikke nok at afdække testpersonernes IT-færdigheder,
-da potentialet i dybere læring ikke kun er knyttet til IT-faglig teknik
-men også færdigheder i at praktisere verdeningsdialog.
-
-Hvis vi antager at der er hold i vores teoretisk indikerede potentiale,
-så vil det være relevant at kigge på,
-hvordan eksisterende studiemønstre mest hensigtsmæssigt kan styrkes
-med denne nye viden.
-Konkret kan skoler tilskyndes til skarpere kontekstualiseing af læringsmateriale
-for at invitere, uden at presse, en mere spraglet læsning af dem.
-Her vil det være oplagt for undervisere at bruge 5-stjernet data
-til at tilskynde brug af åbne og dialog-orientede ressourcer.
-
-[@FIXME problemer med misforstået læring, med eller uden digitalisering:
-generativ AI brugt til målrettet og dermed flad læring,
-eller generativ AI brugt "spraglet" men planløst
-og dermed blot som underholdning.]
-
-[@FIXME måske en solstrålehistorie om brug af generativ AI til spraglet læring --
-og så pointere at pointen ikke er generativ AI
-men det at "danse din læring fremfor at sprinte den",
-og at generativ AI derfor kun er tilrådeligt
-hvis det er mere rentabelt samfundsmæssigt
-at danse med kunstig intelligens end med hinanden.]