aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_method.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_method.qmd')
-rw-r--r--worlding/_method.qmd9
1 files changed, 4 insertions, 5 deletions
diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd
index c29fbbc..7800be2 100644
--- a/worlding/_method.qmd
+++ b/worlding/_method.qmd
@@ -29,7 +29,7 @@ Læseteknikken 5-stjernet læsning omfatter:
væsentligst Python-biblioteket rdflib.
Blandt disse digitaliseringsrelaterede redskaber
-vil vi analysere Hypothes.is som teknologiske system,
+vil vi analysere Hypothes.is som teknologisk system,
og digitaliseringerne det skaber som teknologiske artefakter,
ifølge den filosofiske teori om teknologi i @deVries2016.
Vi vil desuden undersøge deres indvirkning i læring
@@ -37,14 +37,13 @@ vha. teorien for tentakulær læring [@Schraube2024].
## Evaluering gennem design og konstruktion
-Evalueringen består i at sammenholde visualisering af ontologi
-med teorien.
+Evalueringen består i at sammenholde visualisering af ontologi med teorien.
Mere specifikt gennem kvalitative ekspertinterviews med teoriens forfatter
om vores forståelse af teorien og forfatterens forståelse af vores model.
Til design af ontologien inddrager vi viden
fra det videnskabelige krydsfelt Subjektivitet, Teknologi & Samfund,
-gennem anvendelsen vores nyerhvervede forståelse
+gennem anvendelsen af vores nyerhvervede forståelse
af den socialpsykologiske teori for tentakulær læring.
Vi inddrager desuden viden om Design & Konstruktion
@@ -59,7 +58,7 @@ to gange for øget robusthed,
med hhv. en telefon og en computer.
Optagelserne er transskriberet først automatisk
-ved den online tjeneste <https://www.transskriber.dk/>,
+ved online tjenesten <https://www.transskriber.dk/>,
og derefter manuelt efterbehandlet.
Sekvenserne transskriberes til retskrivningsnær form efter DANSK STANDARD 1,