diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_konklusion.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_konklusion.qmd | 40 |
1 files changed, 40 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_konklusion.qmd b/worlding/_konklusion.qmd index 1b84962..7e032e1 100644 --- a/worlding/_konklusion.qmd +++ b/worlding/_konklusion.qmd @@ -1,5 +1,45 @@ # Konklusion +why, what, how, evaluation. + +Læring omfatter flere aspekter, +og der kan overordnet skelnes mellem operationel og indholdsrelateret læring. +Lærer-styret (FIXME: definitiv?) læring levner kun plads til operationel læring. +Læring på RUC er projektorienteret (FIXME: affinitiv?), +som understøtter indholdsrelateret læring. + +Motivation for læring kan skelnes mellem defensiv og ekspansiv læring - +om du er presset eller har overskud til nysgerrighed. +Begge former er altid i spil, +men... FIXME. +definitiv og affinitiv læring... FIXME! +Tentakulær læring understøtter ekspansiv og affinitiv læring. +Læring på RUC er PPL, som er indeholdt i tentakulær læring. + +Digitalisering i forhold til læring er svagt dokumenteret i eksisterende litteratur! +Kun *passive* redskaber belyses - +ikke *aktive* redskaber som wiki-orienterede databaser +og (micro)blogging kommunikationsplatforme. + +Identificere typer af digitale redskaber +udfra principper om 5-stjernet data, +og konkludere deres anvendelighed ved konstruktivistisk læring. + +Scholia anvendt nysgerrigt og konstruktivistisk +(dvs. som wiki fremfor som søgemaskine) +understøtter tentakulær læring. + +Konklusion: Digitalisering er ikke kun anvendeligt for operative aspekter læring, +men også - ved bevidst og målrettet vinkling - for indholdsmæssige aspekter af læring. + +Forlag er motiverede af profit gennem kontrol over publicering, +og derfor motiverede til at fiksere data. +Diamond Open Data er nødvendig for væsentlig udbredelse af tentakulær læring. + +Perspektiv: +FIXME: Hvordan studerende kan anvende digitale redskaber konstruktivistisk. +FIXME: Hvordan lærere kan indbyde til konstruktivistisk brug af digitale redskaber. + <!-- FIXME: noter fra tidl. grupper <!-- |