diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_konklusion.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_konklusion.qmd | 6 |
1 files changed, 3 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_konklusion.qmd b/worlding/_konklusion.qmd index 9dcc051..d9b9212 100644 --- a/worlding/_konklusion.qmd +++ b/worlding/_konklusion.qmd @@ -8,7 +8,7 @@ Lærer-styret (FIXME: definitiv?) læring levner kun plads til operationel læri Læring på RUC er projektorienteret (FIXME: affinitiv?), som understøtter indholdsrelateret læring. -Motivation for læring kan skelnes mellem defensiv og ekspansiv læring - +Motivation for læring kan skelnes mellem defensiv og ekspansiv læring -- om du er presset eller har overskud til nysgerrighed. Begge former er altid i spil, men... FIXME. @@ -19,7 +19,7 @@ Læring på RUC er PPL, som er indeholdt i tentakulær læring. Digitalisering i forhold til læring er svagt dokumenteret i eksisterende litteratur! Kun *passive* redskaber belyses, eksempelvis er Moodle et LMS -(hvor "L" som i "learning" reelt rereferer til teaching) - +(hvor "L" som i "learning" reelt rereferer til teaching) -- ikke *aktive* redskaber som wiki-orienterede databaser og (micro)blogging kommunikationsplatforme. @@ -32,7 +32,7 @@ Scholia anvendt nysgerrigt og konstruktivistisk understøtter tentakulær læring. Konklusion: Digitalisering er ikke kun anvendeligt for operative aspekter læring, -men også - ved bevidst og målrettet vinkling - for indholdsmæssige aspekter af læring. +men også -- ved bevidst og målrettet vinkling -- for indholdsmæssige aspekter af læring. Forlag er motiverede af profit gennem kontrol over publicering, og derfor motiverede til at fiksere data. |