diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_digitalisering.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_digitalisering.qmd | 14 |
1 files changed, 7 insertions, 7 deletions
diff --git a/worlding/_digitalisering.qmd b/worlding/_digitalisering.qmd index bd328ac..8bff64c 100644 --- a/worlding/_digitalisering.qmd +++ b/worlding/_digitalisering.qmd @@ -43,7 +43,7 @@ blandt @Thompson2017, @Elfving2008, @Ebersbach2006 m.fl. ## Scholia som teknologi Vi undersøger Scholia som teknologi. -Indeni er Scholia nærmest tom - en række web-skabeloner og tilhørende SPARQL-opslag. +Indeni er Scholia nærmest tom -- en række web-skabeloner og tilhørende SPARQL-opslag. Scholia er væsentligst defineret ved det teknologiske *system* det ingår i, hvor det indgår som en "lup" og "pincet" til at interagere med en flod af frit tilgængelig, opmærket data. @@ -201,7 +201,7 @@ IT-redskaber kan understøtte... Eksakte fakta: At hyperlinke til en forfatter fremfor (potentielt fejlagtigt) at genfortælle med fattige ord, -styrker cementering af hvad eksakt viden - +styrker cementering af hvad eksakt viden -- dvs. fikspunkter for studenterdrevet ekspansivlæring. Leg med ambiguitet: @@ -250,20 +250,20 @@ overfor eksempelvis individualiseret læring (individualized learning) [@Heilesen2015]. (kritik: Et livslangt studie i bare een teoretiker kan være nysgerrighed -efter nye *vinkler* i en worlding dialog - +efter nye *vinkler* i en worlding dialog -- du kan være nysgerrig *om* en identitet fremfor *på trods* af identitet) -FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* - +FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* -- f.eks. indkøb af flip-overs/tavler/stole, og valg af arkitektur til institutionens bygninger. -FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* - +FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* -- f.eks. ved skemalagt introduktion af rutiner (som det skete for bibliotekssøgning og Thirdroom, men ikke for kollaborative digitale ressourcer som wikis, eller tidsstyring som kalender og mødebooking). -FIXME: Kortlægning af PPL *styring* - +FIXME: Kortlægning af PPL *styring* -- f.eks. ved løbende rådgivning (mest synligt i vores "seminarer") og sanktionsmuligheder (at gruppen ikke fuldtidsstuderer har ingen konsekvens før eksamen). @@ -364,7 +364,7 @@ i [supergruppen]. Finde centrale begreber på websiden <https://sheilapontis.com/2015/06/04/design-thinking-revised/> -Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden - +Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden -- er nogle begreber de samme (flere or for samme begreb)? Er nogle begreber overordnede? Er nogle sideordnede? |