aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_digitalisering.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_digitalisering.qmd')
-rw-r--r--worlding/_digitalisering.qmd14
1 files changed, 7 insertions, 7 deletions
diff --git a/worlding/_digitalisering.qmd b/worlding/_digitalisering.qmd
index bd328ac..8bff64c 100644
--- a/worlding/_digitalisering.qmd
+++ b/worlding/_digitalisering.qmd
@@ -43,7 +43,7 @@ blandt @Thompson2017, @Elfving2008, @Ebersbach2006 m.fl.
## Scholia som teknologi
Vi undersøger Scholia som teknologi.
-Indeni er Scholia nærmest tom - en række web-skabeloner og tilhørende SPARQL-opslag.
+Indeni er Scholia nærmest tom -- en række web-skabeloner og tilhørende SPARQL-opslag.
Scholia er væsentligst defineret ved det teknologiske *system* det ingår i,
hvor det indgår som en "lup" og "pincet" til at interagere med en flod af frit tilgængelig, opmærket data.
@@ -201,7 +201,7 @@ IT-redskaber kan understøtte...
Eksakte fakta:
At hyperlinke til en forfatter fremfor (potentielt fejlagtigt) at genfortælle med fattige ord,
-styrker cementering af hvad eksakt viden -
+styrker cementering af hvad eksakt viden --
dvs. fikspunkter for studenterdrevet ekspansivlæring.
Leg med ambiguitet:
@@ -250,20 +250,20 @@ overfor eksempelvis individualiseret læring (individualized learning)
[@Heilesen2015].
(kritik: Et livslangt studie i bare een teoretiker kan være nysgerrighed
-efter nye *vinkler* i en worlding dialog -
+efter nye *vinkler* i en worlding dialog --
du kan være nysgerrig *om* en identitet fremfor *på trods* af identitet)
-FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* -
+FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* --
f.eks. indkøb af flip-overs/tavler/stole,
og valg af arkitektur til institutionens bygninger.
-FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* -
+FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* --
f.eks. ved skemalagt introduktion af rutiner
(som det skete for bibliotekssøgning og Thirdroom,
men ikke for kollaborative digitale ressourcer som wikis,
eller tidsstyring som kalender og mødebooking).
-FIXME: Kortlægning af PPL *styring* -
+FIXME: Kortlægning af PPL *styring* --
f.eks. ved løbende rådgivning (mest synligt i vores "seminarer")
og sanktionsmuligheder
(at gruppen ikke fuldtidsstuderer har ingen konsekvens før eksamen).
@@ -364,7 +364,7 @@ i [supergruppen].
Finde centrale begreber på websiden
<https://sheilapontis.com/2015/06/04/design-thinking-revised/>
-Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden -
+Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden --
er nogle begreber de samme (flere or for samme begreb)?
Er nogle begreber overordnede? Er nogle sideordnede?