diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_conclusion.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_conclusion.qmd | 11 |
1 files changed, 7 insertions, 4 deletions
diff --git a/worlding/_conclusion.qmd b/worlding/_conclusion.qmd index 1d45d72..027afd5 100644 --- a/worlding/_conclusion.qmd +++ b/worlding/_conclusion.qmd @@ -17,9 +17,9 @@ Hypothes.is udvider læringsemnets kontekst vha. offentlige annotationer, idet den studerende gennem sin læsning kan deltage i en dialog med andre læsere. Den affinitive bevægelse understøttes dermed potentielt, da intersubjektiv dialog kan blive en naturlig del af at fordybe sig i en tekst. -Scholia, anvendt nysgerrigt og konstruktivistisk som wiki frem for søgemaskine, -kan indgå i denne verdeningspraksis, -til en dialogiserende proces også i forhold til definering af begreber. + +Ved ekspertinterview med forfatteren til @Schraube2024 bekræftes det, +at konklusionerne i projektet bidrager til teorien om tentakulær læring. Resultaterne af projektets undersøgelse peger på, at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces @@ -29,6 +29,7 @@ gennem flere kerneideer: præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser, som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater. Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige. +<!-- FIXME: slet punkt 2, 3? erstat med hvad? --> 2. Hvis den lærende sætter et mål om 5-stjernet data, inviterer det til ekspansiv motivation, da arbejdet med materialet så også kræver et arbejde med den kontekst, @@ -36,7 +37,9 @@ det indgår i. 3. Undervisere kan tilsvarende motivere til affinitive læringsprocesser ved at referere til Scholia og bruge Hypothes.is i workshops. 4. Ontologiseringen af indholdet kan bruges -som metode til validering af digitaliseringer. +som metode til at udvikle en fælles kontekst. +Kvaliteten af data i denne proces kan styrke det kollaborative element, +og 5-stjernet data er ideelt. Det er mere avanceret og komplekst at håndtere, men produktet er potentielt genbrugeligt ikke bare for eleven selv, men også for elever, undervisere og forskere fremadrettet. |