diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_bilag_3.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_bilag_3.qmd | 63 |
1 files changed, 36 insertions, 27 deletions
diff --git a/worlding/_bilag_3.qmd b/worlding/_bilag_3.qmd index a8bf477..3d72520 100644 --- a/worlding/_bilag_3.qmd +++ b/worlding/_bilag_3.qmd @@ -1,28 +1,30 @@ # Bilag 3 - Supergruppemøde 18/3 + * Ordstyrer: Ian Valentin * Referant: Sebastian * Første punkt - * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage. + * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage. * Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge - * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12. + * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12. * Det er okay hvis man en dag ikke kan * Det kan også være online * Skrivestil - * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc) + * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc) * Algoritmer - * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori, - men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre + * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori, + men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre * Klassificeringer - * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås, - * Hvad er det der sker? - * Semantik vil sige at man sætter et label på ting - * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på. + * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås, + * Hvad er det der sker? + * Semantik vil sige at man sætter et label på ting + * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på. * Ian anbefaler protogé * Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen * Fælleslæsning - * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse + * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse # Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3 + * Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar * Hans fortæller at det er blevet bedre, * Mener stadig at det er "sprængfyldt" @@ -47,16 +49,17 @@ * ANT er en fælde * Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning * "Postfænomenologisk" - * Hvordan påvirker teknologi mennesker? + * Hvordan påvirker teknologi mennesker? * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende * Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt? * Noget andet end det nuværende er optimalt * Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt * Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl - * Hvad er det for en del af det der er fast? + * Hvad er det for en del af det der er fast? * postphenomenological invesigtations # Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar + * Mange af deres noter har vi kigget på * Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen * Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater @@ -67,37 +70,43 @@ * Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)? * Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er * Vi skal ikke skrive skole eller undervisning. -* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring") - * Knud Illeris - * Vi skal finde bibliotikar +* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring + (Bogen hedder "læring") + * Knud Illeris + * Vi skal finde bibliotikar * Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte * At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks -* Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af. +* Hvordan kan man bruge en database som scholia + i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af. * Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt * Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme -* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever +* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, + som der bliver præsenteret til nye elever * "Digitale træthed" * Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia -* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det - * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris - * Læringsteorier -> Knud Illeris +* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia + for at kunne understøtte et læringsmiljø - + Hvilke problemer knytter sig til det + * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris + * Læringsteorier -> Knud Illeris * Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen * Flere arbejdsspørgsmål - * Hvad er problemorienteret læring? + * Hvad er problemorienteret læring? * Knud Illeris * Hvad peger teori på? * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø? * Hvad peger forskning på er centralt? * Ruc har uudnyttede muligheder * problemer med IT - * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi - * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL + * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi + * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, + men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL * Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker - * Man bliver hurtigt gammel i IT + * Man bliver hurtigt gammel i IT * Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum. * "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet" * Vi mangler metodeafsnit - * Hvilken viden regner vi med at opnå? - * hvilke teorier og begreber vil vi anvende - * hvem vil vi tale med + * Hvilken viden regner vi med at opnå? + * hvilke teorier og begreber vil vi anvende + * hvem vil vi tale med * Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi |