summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_bilag_3.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_bilag_3.qmd')
-rw-r--r--worlding/_bilag_3.qmd63
1 files changed, 36 insertions, 27 deletions
diff --git a/worlding/_bilag_3.qmd b/worlding/_bilag_3.qmd
index a8bf477..3d72520 100644
--- a/worlding/_bilag_3.qmd
+++ b/worlding/_bilag_3.qmd
@@ -1,28 +1,30 @@
# Bilag 3 - Supergruppemøde 18/3
+
* Ordstyrer: Ian Valentin
* Referant: Sebastian
* Første punkt
- * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage.
+ * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage.
* Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge
- * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12.
+ * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12.
* Det er okay hvis man en dag ikke kan
* Det kan også være online
* Skrivestil
- * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc)
+ * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc)
* Algoritmer
- * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori,
- men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre
+ * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori,
+ men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre
* Klassificeringer
- * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås,
- * Hvad er det der sker?
- * Semantik vil sige at man sætter et label på ting
- * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på.
+ * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås,
+ * Hvad er det der sker?
+ * Semantik vil sige at man sætter et label på ting
+ * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på.
* Ian anbefaler protogé
* Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen
* Fælleslæsning
- * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse
+ * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse
# Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3
+
* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar
* Hans fortæller at det er blevet bedre,
* Mener stadig at det er "sprængfyldt"
@@ -47,16 +49,17 @@
* ANT er en fælde
* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning
* "Postfænomenologisk"
- * Hvordan påvirker teknologi mennesker?
+ * Hvordan påvirker teknologi mennesker?
* F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende
* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt?
* Noget andet end det nuværende er optimalt
* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt
* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl
- * Hvad er det for en del af det der er fast?
+ * Hvad er det for en del af det der er fast?
* postphenomenological invesigtations
# Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar
+
* Mange af deres noter har vi kigget på
* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen
* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater
@@ -67,37 +70,43 @@
* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)?
* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er
* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning.
-* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring")
- * Knud Illeris
- * Vi skal finde bibliotikar
+* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring
+ (Bogen hedder "læring")
+ * Knud Illeris
+ * Vi skal finde bibliotikar
* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte
* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks
-* Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af.
+* Hvordan kan man bruge en database som scholia
+ i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af.
* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt
* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme
-* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever
+* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer,
+ som der bliver præsenteret til nye elever
* "Digitale træthed"
* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia
-* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det
- * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris
- * Læringsteorier -> Knud Illeris
+* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia
+ for at kunne understøtte et læringsmiljø -
+ Hvilke problemer knytter sig til det
+ * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris
+ * Læringsteorier -> Knud Illeris
* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen
* Flere arbejdsspørgsmål
- * Hvad er problemorienteret læring?
+ * Hvad er problemorienteret læring?
* Knud Illeris
* Hvad peger teori på?
* Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø?
* Hvad peger forskning på er centralt?
* Ruc har uudnyttede muligheder
* problemer med IT
- * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi
- * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL
+ * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi
+ * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it,
+ men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL
* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker
- * Man bliver hurtigt gammel i IT
+ * Man bliver hurtigt gammel i IT
* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum.
* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet"
* Vi mangler metodeafsnit
- * Hvilken viden regner vi med at opnå?
- * hvilke teorier og begreber vil vi anvende
- * hvem vil vi tale med
+ * Hvilken viden regner vi med at opnå?
+ * hvilke teorier og begreber vil vi anvende
+ * hvem vil vi tale med
* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi