diff options
Diffstat (limited to 'worlding/_baggrund.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_baggrund.qmd | 14 |
1 files changed, 10 insertions, 4 deletions
diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd index 0f31666..9885ab0 100644 --- a/worlding/_baggrund.qmd +++ b/worlding/_baggrund.qmd @@ -19,9 +19,6 @@ Vi føler os bremset i vores muligheder for at navigere i de vidensfelter vi introduceres for, så vi kan komme *i gang* med vores læring. Vi undrer os derfor over, -om det vi føler bremsende reelt er bevidst planlagt, -som del af de anvendte, pædagogiske metoder. -Vi er altså nysgerrige på, om anvendelsen af digitale teknologier til navigation i metadata kunne *styrke* eller måske *forstyrre* vores læring på RUC. @@ -97,7 +94,7 @@ vores institut anvender i omfattende grad digitalt læringsmateriale, struktureringen af vores læringsforløb er også digital. --> -## Afgrænsning af problemfelt +## Afgrænsninger og antagelser I vores undersøgelse i problemfeltet har vi taget flere fravalg. @@ -118,6 +115,15 @@ ved Fri software og (delvist) ved åbne standarder gør dem væsentligt nemmere for os at undersøge videnskabeligt, og for andre at efterprøve. +Vi antager, +at vores læringsrum som studerende ved RUC +*ikke* omfatter overleveringen af læringsmateriale. +Altså at eksempelvis udlevering af dele af pensum som PDF-filer, +indeholdende digitalt opsatte *affotografering* af tekster, +ikke repræsenterer et didaktisk motiveret "benspæn", men +med identisk intention +kunne være udleveret som PDF-filer med digitalt opsat *tekst*indhold. + ## Målgruppe Problemstillingen, |