summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_analysis_hypothesis.qmd')
-rw-r--r--worlding/_analysis_hypothesis.qmd9
1 files changed, 9 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
index 97f7e9d..365aae7 100644
--- a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
+++ b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
@@ -11,6 +11,13 @@ Programmet er blevet anvendt i læringssituationer,
bl.a. @Kararo2019 til undersøgelser af ordforråd
og forståelse af grafvisualiseringer.
+I dette afsnit afdækker vi først egenskaber ved annotationer;
+dels generelt,
+og dels særlige kvaliteter ved Hypothes.is' digitale tilgang.
+Derefter afdækker vi arbejdsrutiner tilknyttet annotationer,
+og identificerer steder,
+hvor hypothes.is annotationer og arbejdet med dem relaterer til læring.
+
### Annotationer
En annotation er en kommentar eller en note,
@@ -52,6 +59,8 @@ afhænger derfor ofte af målet med at læse den,
som kronologisk er den endelige operation,
hvor den opfylder sit formål.
+### Digitaliserede annotationer med hypothes.is
+
Flere af disse operationer påtager sig nye egenskaber,
når annotering sker online gennem Hypothes.is.
Udvælgelsen af information er nogenlunde den samme,