summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/use
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'use')
-rw-r--r--use/_actors.yml47
-rw-r--r--use/index.qmd44
2 files changed, 90 insertions, 1 deletions
diff --git a/use/_actors.yml b/use/_actors.yml
new file mode 100644
index 0000000..76c292a
--- /dev/null
+++ b/use/_actors.yml
@@ -0,0 +1,47 @@
+author:
+- name: Asger Bang Kierkegaard
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/asger
+ email: stud-kierkegaar@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+- name: Hayat Hmouda
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/hayat
+ email: stud-hmouda@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+- name: Mads Løjmann Jensen
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/mads-lojmann
+ email: stud-madje@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+- name: Zahed Noos
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/zahed
+ email: zahed@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+# corresponding: true
+#- name: Nete Schwennesen
+# orcid: 0000-0002-2080-0377
+# url: https://forskning.ruc.dk/da/persons/netes
+# email: netes@ruc.dk
+# affiliation:
+# - ref: imt
+# roles: supervision
+metadata-files:
+ - ../_affiliations.yml
+copyright:
+ holder: Asger Bang Kierkegaard, Hayat Hmouda, Mads Løjmann Jensen and Zahed Noos
+ year: 2024
+license: "CC BY-SA"
diff --git a/use/index.qmd b/use/index.qmd
index 4a0f521..58de484 100644
--- a/use/index.qmd
+++ b/use/index.qmd
@@ -1,9 +1,51 @@
---
+title: |
+ Anvendelser af vidensgrafer \
+ til kollaborativ akademisk læring
+subtitle: |
+ HumTek-23, Basisprojekt 2 \
+ eksamensgruppe FIXME1234567890
+metadata-files:
+ - _actors.yml
+ - ../_draft.yml
format:
html: default
---
-# Anvendelse af grafbaserede læringsredskaber
+# Problemfelt
+
+Anvendelse af grafbaserede læringsredskaber
+
+## Problemformulering
+
+<!-- Hovedproblem -->
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling:
+
+*Hvordan kunne formulering, deling og visualisering af vidensgrafer understøtte kollaborativ akademisk læring?*
+
+Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål:
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
+til at formulere og sammenligne akademiske begreber?*
+
+<!--
+Underspørgsmål om konkret anvendelse af vidensgrafer
+indenfor et eller flere videnskabelige felter,
+til at sikre dækning af STS
+-->
+
+
+*Hv...?*
+
+FIXME
+
+# Forundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].