summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/learn
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'learn')
-rw-r--r--learn/_actors.yml39
-rw-r--r--learn/index.qmd48
2 files changed, 86 insertions, 1 deletions
diff --git a/learn/_actors.yml b/learn/_actors.yml
new file mode 100644
index 0000000..5d09dd2
--- /dev/null
+++ b/learn/_actors.yml
@@ -0,0 +1,39 @@
+author:
+- name: Hayat Hmouda
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/hayat
+ email: stud-hmouda@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+- name: Ian Valentin Christensen
+ orcid: 0009-0000-7735-2512
+ url: https://thirdroom.org/people/ian
+ email: stud-ianc@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+- name: Yulin Maharjan
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/yulin
+ email: stud-yulin@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+# corresponding: true
+#- name: Nete Schwennesen
+# orcid: 0000-0002-2080-0377
+# url: https://forskning.ruc.dk/da/persons/netes
+# email: netes@ruc.dk
+# affiliation:
+# - ref: imt
+# roles: supervision
+metadata-files:
+ - ../_affiliations.yml
+copyright:
+ holder: Hayat Hmouda, Ian Valentin Christensen and Yulin Maharjan
+ year: 2024
+license: "CC BY-SA"
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd
index f6f9d3d..649bc3c 100644
--- a/learn/index.qmd
+++ b/learn/index.qmd
@@ -1,9 +1,55 @@
---
+title: |
+ Abstraktion af begreber i vidensgrafer \
+ til anvendelse ved kollaborativ akademisk læring
+subtitle: |
+ HumTek-23, Basisprojekt 2 \
+ eksamensgruppe FIXME1234567890
+metadata-files:
+ - _actors.yml
+ - ../_draft.yml
format:
html: default
---
-# Design af grafbaserede læringsredskaber
+# Problemfelt
+
+Design af grafbaserede læringsredskaber
+
+## Problemformulering
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling:
+
+<!-- Hovedproblem -->
+
+*Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?*
+
+Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål:
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
+særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?*
+
+<!--
+Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier,
+til at sikre dækning af Design og Konstruktion
+-->
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes,
+så de understøtter kollaborativ akademisk læring,
+og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?*
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres,
+eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering,
+så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?*
+
+FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske?
+
+# Forundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].