summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/learn
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'learn')
-rw-r--r--learn/index.qmd54
1 files changed, 54 insertions, 0 deletions
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd
index fcdfe36..4268507 100644
--- a/learn/index.qmd
+++ b/learn/index.qmd
@@ -63,6 +63,17 @@ FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske?
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].
+Finde centrale begreber på websiden
+https://sheilapontis.com/2015/06/04/design-thinking-revised/
+
+Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden - er nogle begreber de samme (flere or for samme begreb)? Er nogle begreber overordnede? Er nogle sideordnede?
+
+Kigge på programmer til at formalisere begrebsrelationer.
+F.eks. WebVOWL, Protege, SDML.
+Pas på at det handler om at *modellere* vidensgrafer,
+og kun sekundært at *visualisere* dem
+(som visuelle grafer, som er noget andet end vidensgrafer).
+
Evaluering af eksisterende semantiske ontologier
til brug i modellering af læring ved RUC HumTek,
undersøgelse af relevante
@@ -119,3 +130,46 @@ sammenlignet med eksisterende læringsredskaber
::: {#refs .foo}
:::
\endgroup
+
+# Bilag
+
+FIXME: drop mødenoter som bilag i den endelige rapport
+
+## Møde 2024-03-02
+
+### Aftale gruppemøder de næste to uger frem
+
+### Finde tidspunkter at foreslå til næste vejledermøde
+
+### Konkret fumle med vidensgrafer
+
+### Finde litteratur
+
+Hvilke (helst videnskabelige) tekster understøtter
+hvad vi har fumlet med,
+og hvad vi *vil* fumle videre med.
+
+### Beslutte hjemmeopgaver
+
+Hvad skal vi hver især lave **forud** for næste gruppemøde?
+
+Oprette personlig konto hos Hypothes.is?
+
+Lave forskellige opslag i Scholia,
+på hhv. forskere og artikler og begreber?
+
+Installere og lege med Protege?
+
+### Beslutte næste fumlen
+
+Hvad skal vi lave sammen næste gang(e) vi mødes?
+
+Hjælpe hinanden med at opsætte Hypothes.is konti?
+
+Opsætte en gruppepulje i Hypothes.is,
+og dele annotationer om Pontis' webside med hinanden?
+
+Diskutere hvordan vi skal forstå Scholias opslag om Pontis,
+og hvad vi kan bruge opslaget til?
+
+### Forberede problemformuleringsseminar