diff options
Diffstat (limited to 'learn/index.qmd')
-rw-r--r-- | learn/index.qmd | 48 |
1 files changed, 47 insertions, 1 deletions
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd index f6f9d3d..649bc3c 100644 --- a/learn/index.qmd +++ b/learn/index.qmd @@ -1,9 +1,55 @@ --- +title: | + Abstraktion af begreber i vidensgrafer \ + til anvendelse ved kollaborativ akademisk læring +subtitle: | + HumTek-23, Basisprojekt 2 \ + eksamensgruppe FIXME1234567890 +metadata-files: + - _actors.yml + - ../_draft.yml format: html: default --- -# Design af grafbaserede læringsredskaber +# Problemfelt + +Design af grafbaserede læringsredskaber + +## Problemformulering + +Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling: + +<!-- Hovedproblem --> + +*Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?* + +Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål: + +<!-- +Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, +til at sikre dækning af TSA +--> + +*Hvordan fungerer grafsproget RDF, +særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?* + +<!-- +Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier, +til at sikre dækning af Design og Konstruktion +--> + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, +så de understøtter kollaborativ akademisk læring, +og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?* + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, +eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, +så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?* + +FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske? + +# Forundersøgelser Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. |