summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/learn/index.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'learn/index.qmd')
-rw-r--r--learn/index.qmd48
1 files changed, 47 insertions, 1 deletions
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd
index f6f9d3d..649bc3c 100644
--- a/learn/index.qmd
+++ b/learn/index.qmd
@@ -1,9 +1,55 @@
---
+title: |
+ Abstraktion af begreber i vidensgrafer \
+ til anvendelse ved kollaborativ akademisk læring
+subtitle: |
+ HumTek-23, Basisprojekt 2 \
+ eksamensgruppe FIXME1234567890
+metadata-files:
+ - _actors.yml
+ - ../_draft.yml
format:
html: default
---
-# Design af grafbaserede læringsredskaber
+# Problemfelt
+
+Design af grafbaserede læringsredskaber
+
+## Problemformulering
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling:
+
+<!-- Hovedproblem -->
+
+*Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?*
+
+Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål:
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
+særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?*
+
+<!--
+Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier,
+til at sikre dækning af Design og Konstruktion
+-->
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes,
+så de understøtter kollaborativ akademisk læring,
+og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?*
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres,
+eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering,
+så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?*
+
+FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske?
+
+# Forundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].