diff options
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r-- | code/_gantt.qmd | 134 | ||||
-rw-r--r-- | code/index.qmd | 90 |
2 files changed, 170 insertions, 54 deletions
diff --git a/code/_gantt.qmd b/code/_gantt.qmd index d573593..382fde0 100644 --- a/code/_gantt.qmd +++ b/code/_gantt.qmd @@ -3,65 +3,97 @@ breaks: false --- -```{mermaid} +```{.plantuml} %%| fig-width: 100% -gantt -tickInterval 1month -excludes weekends -axisFormat %-d. %b -todayMarker off +@startgantt +!include ../_themes/doubleslash/pgantt.puml +skinparam defaultFontName ETbb +language da +projectscale monthly zoom 2 +skinparam svgDimensionStyle false +' %%QUARTO%%tickInterval 1month +saturday are closed +sunday are closed +'UNSUPPORTED: axisFormat %-d. %b +'UNSUPPORTED' todayMarker off -section Struktur -Konstituering: 2024-02-26, 12d -Vidensindsamling: 2024-03-14, 10d +title Gruppearbejde +Project starts 2024-02-01 -%%section Interview -%%Forberedelse: 2024-03-14, 8d -%%Interview: milestone, 2024-03-28, 0d -%%Transskribering: 2024-03-29, 9d -%%Analyse: 2024-04-10, 5d -%%Fortolkning: tlk1, 2024-04-18, 5d +-- Struktur -- +[Konstituering] starts 2024-02-26 and requires 12 days +[Vidensindsamling] starts 2024-03-14 and requires 10 days -section Formidling -Interviews, evaluering: after tlk1 tlk2 tlk3, 3d -Projekt, sidste evaluering: 2024-05-26, 3d -Projektaflevering: milestone, 2024-06-06, 0d -Eksamen: 2024-06-17, 10d +'-- Interview -- +'[Forberedelse] starts 2024-03-14 and requires 8 days +'[Interview] happens 2024-03-28 +'[Transskribering] starts 2024-03-29 and requires 9 days +'[Analyse] starts 2024-04-10 and requires 5 days +'[Fortolkning] as [tlk1] starts 2024-04-18 and requires 5 days -section Vejledning -Projektgruppedannelse: 2024-02-01, 3d -Projektgruppe: milestone, 2024-02-05, 0d -Problemformuleringsoplæg: milestone, 2024-03-12, 0d -Problemformuleringsseminar: 2024-03-20, 1d -Møde om visuel præs.: 2024-04-10, 1d -Midtvejsrapport: milestone, 2024-04-22, 0d -Midtvejseval.: 2024-05-05, 3d +-- Formidling -- +'[Interviews, evaluering] requires 3 days +'[Interviews, evaluering] starts at [tlk1]'s end +'[Interviews, evaluering] starts at [tlk2]'s end +'[Interviews, evaluering] starts at [tlk3]'s end +[Projekt, sidste evaluering] starts 2024-05-26 and requires 3 days +[Projektaflevering] happens 2024-06-06 +[Eksamen] starts 2024-06-17 and requires 10 days -section BK5, TSA II -Forelæsninger: 2024-02-06, 10d -Forelæsninger: 2024-03-18, 1d -Forelæsninger: 2024-04-02, 8d -Eksamen: milestone, 2024-04-24, 0d +-- Vejledning -- +[Projektgruppedannelse] starts 2024-02-01 and requires 3 days +[Projektgruppe] happens 2024-02-05 +[Problemformuleringsoplæg] happens 2024-03-12 +[Problemformuleringsseminar] starts 2024-03-20 and requires 1 days +[Møde om visuel præs.] starts 2024-04-10 and requires 1 days +[Midtvejsrapport] happens 2024-04-22 +[Midtvejseval.] starts 2024-05-05 and requires 3 days +@endgantt +``` + +```{.plantuml} +%%| fig-width: 100% +@startgantt +!include ../_themes/doubleslash/pgantt.puml +skinparam defaultFontName ETbb +language da +projectscale monthly zoom 3 +skinparam svgDimensionStyle false +' %%QUARTO%%tickInterval 1month +saturday are closed +sunday are closed +'UNSUPPORTED: axisFormat %-d. %b +'UNSUPPORTED' todayMarker off + +title Forelæsninger +Project starts 2024-02-01 + +-- BK5, TSA II -- +[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 10 days +[Forelæsninger] starts 2024-03-18 and requires 1 days +[Forelæsninger] starts 2024-04-02 and requires 8 days +[Eksamen] happens 2024-04-24 -section BK6, TSA II<br>Bæredygtige teknologier -Forelæsninger: 2024-02-06, 13d -Forelæsninger: 2024-03-12, 3d -Eksamen: milestone, 2024-03-26, 0d +-- BK6, TSA II<br>Bæredygtige teknologier -- +[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 13 days +[Forelæsninger] starts 2024-03-12 and requires 3 days +[Eksamen] happens 2024-03-26 -section BK6, TSA II<br>Kunstig intelligens -Forelæsninger: 2024-02-06, 13d -Skriftligt produkt: milestone, 2024-03-11, 0d -Mdt. eksamen: 2024-03-13, 3d +-- BK6, TSA II<br>Kunstig intelligens -- +[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 13 days +[Skriftligt produkt] happens 2024-03-11 +[Mdt. eksamen] starts 2024-03-13 and requires 3 days -section BK4<br>Workshops -Præsentation: 2024-02-12, 1d -Digital Production: 2024-02-26, 10d -Embedded Programming: 2024-02-26, 10d -06 Poetiske maskiner: 2024-02-26, 10d -Showtime: milestone, 2024-03-08, 0d +-- BK4<br>Workshops -- +[Præsentation] starts 2024-02-12 and requires 1 days +[Digital Production] starts 2024-02-26 and requires 10 days +[Embedded Programming] starts 2024-02-26 and requires 10 days +[06 Poetiske maskiner] starts 2024-02-26 and requires 10 days +[Showtime] happens 2024-03-08 -section BK4, D&k II -Forelæsninger: 2024-04-08, 10d -Konference: 2024-04-29, 1d -Aflevering: milestone, 2024-05-06, 0d +-- BK4, D&k II -- +[Forelæsninger] starts 2024-04-08 and requires 10 days +[Konference] starts 2024-04-29 and requires 1 days +[Aflevering] happens 2024-05-06 +@endgantt ``` diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index f584dcc..a58c384 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -362,9 +362,13 @@ til organisering af evalueringer henover et projektforløb. # Undersøgelser [FIXME: -Nedenstående kapitel skal omskrives -fra de nuværende interne arbejdsnoter om mulige workshops -til en tekst henvendt læseren af rapporten *om* de afholdte workshops] +Nedenstående kapitel skal omskrives til hvad vi *har* undersøgt +fra nuværende interne arbejdsnoter om hvad vi *kan* undersøge] + +## Prior art + +Måske plukke noget herfra (og kigge efter flere lignende oversigter): +<https://info.arxiv.org/labs/showcase.html#arxiv-bibliographic-explorer> ## Semantisk vidensraffinering @@ -570,3 +574,83 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access]. * Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen * Fælleslæsning * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse + +# Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3 +* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar +* Hans fortæller at det er blevet bedre, + * Mener stadig at det er "sprængfyldt" + * Vi skal fjerne kollaborativ læring +* Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende. + * Vi har et klart projekt! +* Vi laver en IT forundersøgelse + * Vi foretager den på en speciel måde + * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation + * slutbruger: Virker lortet? + * Ansætter slutbrugeren + * Stakeholderanalyse + * Kigge på eksisterende systemer + * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input + * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi + * PPL + * Ideen om det semantiske web + * Er der en harmoni mellem disse? + * Meget anderledes + * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt + * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt +* ANT er en fælde +* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning +* "Postfænomenologisk" + * Hvordan påvirker teknologi mennesker? + * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende +* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt? +* Noget andet end det nuværende er optimalt +* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt +* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl + * Hvad er det for en del af det der er fast? +* postphenomenological invesigtations + +# Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar +* Mange af deres noter har vi kigget på +* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen +* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater +* Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til +* De overlevede at vi sendte pfs som en prototype +* Vær realistiske! +* Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview! +* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)? +* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er +* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning. +* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring") + * Knud Illeris + * Vi skal finde bibliotikar +* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte +* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks +* Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af. +* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt +* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme +* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever +* "Digitale træthed" +* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia +* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det + * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris + * Læringsteorier -> Knud Illeris +* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen +* Flere arbejdsspørgsmål + * Hvad er problemorienteret læring? + * Knud Illeris + * Hvad peger teori på? + * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø? + * Hvad peger forskning på er centralt? +* Ruc har uudnyttede muligheder +* problemer med IT + * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi + * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL +* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker + * Man bliver hurtigt gammel i IT +* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum. +* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet" +* Vi mangler metodeafsnit + * Hvilken viden regner vi med at opnå? + * hvilke teorier og begreber vil vi anvende + * hvem vil vi tale med +* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi |