summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/code
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r--code/_gantt.qmd134
-rw-r--r--code/index.qmd90
2 files changed, 170 insertions, 54 deletions
diff --git a/code/_gantt.qmd b/code/_gantt.qmd
index d573593..382fde0 100644
--- a/code/_gantt.qmd
+++ b/code/_gantt.qmd
@@ -3,65 +3,97 @@ breaks: false
---
-```{mermaid}
+```{.plantuml}
%%| fig-width: 100%
-gantt
-tickInterval 1month
-excludes weekends
-axisFormat %-d. %b
-todayMarker off
+@startgantt
+!include ../_themes/doubleslash/pgantt.puml
+skinparam defaultFontName ETbb
+language da
+projectscale monthly zoom 2
+skinparam svgDimensionStyle false
+' %%QUARTO%%tickInterval 1month
+saturday are closed
+sunday are closed
+'UNSUPPORTED: axisFormat %-d. %b
+'UNSUPPORTED' todayMarker off
-section Struktur
-Konstituering: 2024-02-26, 12d
-Vidensindsamling: 2024-03-14, 10d
+title Gruppearbejde
+Project starts 2024-02-01
-%%section Interview
-%%Forberedelse: 2024-03-14, 8d
-%%Interview: milestone, 2024-03-28, 0d
-%%Transskribering: 2024-03-29, 9d
-%%Analyse: 2024-04-10, 5d
-%%Fortolkning: tlk1, 2024-04-18, 5d
+-- Struktur --
+[Konstituering] starts 2024-02-26 and requires 12 days
+[Vidensindsamling] starts 2024-03-14 and requires 10 days
-section Formidling
-Interviews, evaluering: after tlk1 tlk2 tlk3, 3d
-Projekt, sidste evaluering: 2024-05-26, 3d
-Projektaflevering: milestone, 2024-06-06, 0d
-Eksamen: 2024-06-17, 10d
+'-- Interview --
+'[Forberedelse] starts 2024-03-14 and requires 8 days
+'[Interview] happens 2024-03-28
+'[Transskribering] starts 2024-03-29 and requires 9 days
+'[Analyse] starts 2024-04-10 and requires 5 days
+'[Fortolkning] as [tlk1] starts 2024-04-18 and requires 5 days
-section Vejledning
-Projektgruppedannelse: 2024-02-01, 3d
-Projektgruppe: milestone, 2024-02-05, 0d
-Problemformuleringsoplæg: milestone, 2024-03-12, 0d
-Problemformuleringsseminar: 2024-03-20, 1d
-Møde om visuel præs.: 2024-04-10, 1d
-Midtvejsrapport: milestone, 2024-04-22, 0d
-Midtvejseval.: 2024-05-05, 3d
+-- Formidling --
+'[Interviews, evaluering] requires 3 days
+'[Interviews, evaluering] starts at [tlk1]'s end
+'[Interviews, evaluering] starts at [tlk2]'s end
+'[Interviews, evaluering] starts at [tlk3]'s end
+[Projekt, sidste evaluering] starts 2024-05-26 and requires 3 days
+[Projektaflevering] happens 2024-06-06
+[Eksamen] starts 2024-06-17 and requires 10 days
-section BK5, TSA II
-Forelæsninger: 2024-02-06, 10d
-Forelæsninger: 2024-03-18, 1d
-Forelæsninger: 2024-04-02, 8d
-Eksamen: milestone, 2024-04-24, 0d
+-- Vejledning --
+[Projektgruppedannelse] starts 2024-02-01 and requires 3 days
+[Projektgruppe] happens 2024-02-05
+[Problemformuleringsoplæg] happens 2024-03-12
+[Problemformuleringsseminar] starts 2024-03-20 and requires 1 days
+[Møde om visuel præs.] starts 2024-04-10 and requires 1 days
+[Midtvejsrapport] happens 2024-04-22
+[Midtvejseval.] starts 2024-05-05 and requires 3 days
+@endgantt
+```
+
+```{.plantuml}
+%%| fig-width: 100%
+@startgantt
+!include ../_themes/doubleslash/pgantt.puml
+skinparam defaultFontName ETbb
+language da
+projectscale monthly zoom 3
+skinparam svgDimensionStyle false
+' %%QUARTO%%tickInterval 1month
+saturday are closed
+sunday are closed
+'UNSUPPORTED: axisFormat %-d. %b
+'UNSUPPORTED' todayMarker off
+
+title Forelæsninger
+Project starts 2024-02-01
+
+-- BK5, TSA II --
+[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 10 days
+[Forelæsninger] starts 2024-03-18 and requires 1 days
+[Forelæsninger] starts 2024-04-02 and requires 8 days
+[Eksamen] happens 2024-04-24
-section BK6, TSA II<br>Bæredygtige teknologier
-Forelæsninger: 2024-02-06, 13d
-Forelæsninger: 2024-03-12, 3d
-Eksamen: milestone, 2024-03-26, 0d
+-- BK6, TSA II<br>Bæredygtige teknologier --
+[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 13 days
+[Forelæsninger] starts 2024-03-12 and requires 3 days
+[Eksamen] happens 2024-03-26
-section BK6, TSA II<br>Kunstig intelligens
-Forelæsninger: 2024-02-06, 13d
-Skriftligt produkt: milestone, 2024-03-11, 0d
-Mdt. eksamen: 2024-03-13, 3d
+-- BK6, TSA II<br>Kunstig intelligens --
+[Forelæsninger] starts 2024-02-06 and requires 13 days
+[Skriftligt produkt] happens 2024-03-11
+[Mdt. eksamen] starts 2024-03-13 and requires 3 days
-section BK4<br>Workshops
-Præsentation: 2024-02-12, 1d
-Digital Production: 2024-02-26, 10d
-Embedded Programming: 2024-02-26, 10d
-06 Poetiske maskiner: 2024-02-26, 10d
-Showtime: milestone, 2024-03-08, 0d
+-- BK4<br>Workshops --
+[Præsentation] starts 2024-02-12 and requires 1 days
+[Digital Production] starts 2024-02-26 and requires 10 days
+[Embedded Programming] starts 2024-02-26 and requires 10 days
+[06 Poetiske maskiner] starts 2024-02-26 and requires 10 days
+[Showtime] happens 2024-03-08
-section BK4, D&k II
-Forelæsninger: 2024-04-08, 10d
-Konference: 2024-04-29, 1d
-Aflevering: milestone, 2024-05-06, 0d
+-- BK4, D&k II --
+[Forelæsninger] starts 2024-04-08 and requires 10 days
+[Konference] starts 2024-04-29 and requires 1 days
+[Aflevering] happens 2024-05-06
+@endgantt
```
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index f584dcc..a58c384 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -362,9 +362,13 @@ til organisering af evalueringer henover et projektforløb.
# Undersøgelser
[FIXME:
-Nedenstående kapitel skal omskrives
-fra de nuværende interne arbejdsnoter om mulige workshops
-til en tekst henvendt læseren af rapporten *om* de afholdte workshops]
+Nedenstående kapitel skal omskrives til hvad vi *har* undersøgt
+fra nuværende interne arbejdsnoter om hvad vi *kan* undersøge]
+
+## Prior art
+
+Måske plukke noget herfra (og kigge efter flere lignende oversigter):
+<https://info.arxiv.org/labs/showcase.html#arxiv-bibliographic-explorer>
## Semantisk vidensraffinering
@@ -570,3 +574,83 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access].
* Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen
* Fælleslæsning
* Jonas mener ikke der er noget vi skal læse
+
+# Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3
+* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar
+* Hans fortæller at det er blevet bedre,
+ * Mener stadig at det er "sprængfyldt"
+ * Vi skal fjerne kollaborativ læring
+* Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende.
+ * Vi har et klart projekt!
+* Vi laver en IT forundersøgelse
+ * Vi foretager den på en speciel måde
+ * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation
+ * slutbruger: Virker lortet?
+ * Ansætter slutbrugeren
+ * Stakeholderanalyse
+ * Kigge på eksisterende systemer
+ * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input
+ * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi
+ * PPL
+ * Ideen om det semantiske web
+ * Er der en harmoni mellem disse?
+ * Meget anderledes
+ * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt
+ * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt
+* ANT er en fælde
+* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning
+* "Postfænomenologisk"
+ * Hvordan påvirker teknologi mennesker?
+ * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende
+* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt?
+* Noget andet end det nuværende er optimalt
+* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt
+* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl
+ * Hvad er det for en del af det der er fast?
+* postphenomenological invesigtations
+
+# Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar
+* Mange af deres noter har vi kigget på
+* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen
+* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater
+* Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til
+* De overlevede at vi sendte pfs som en prototype
+* Vær realistiske!
+* Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview!
+* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)?
+* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er
+* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning.
+* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring")
+ * Knud Illeris
+ * Vi skal finde bibliotikar
+* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte
+* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks
+* Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af.
+* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt
+* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme
+* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever
+* "Digitale træthed"
+* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia
+* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det
+ * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris
+ * Læringsteorier -> Knud Illeris
+* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen
+* Flere arbejdsspørgsmål
+ * Hvad er problemorienteret læring?
+ * Knud Illeris
+ * Hvad peger teori på?
+ * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø?
+ * Hvad peger forskning på er centralt?
+* Ruc har uudnyttede muligheder
+* problemer med IT
+ * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi
+ * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL
+* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker
+ * Man bliver hurtigt gammel i IT
+* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum.
+* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet"
+* Vi mangler metodeafsnit
+ * Hvilken viden regner vi med at opnå?
+ * hvilke teorier og begreber vil vi anvende
+ * hvem vil vi tale med
+* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi