summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/code
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r--code/_actors.yml39
-rw-r--r--code/index.qmd44
2 files changed, 82 insertions, 1 deletions
diff --git a/code/_actors.yml b/code/_actors.yml
new file mode 100644
index 0000000..0e75095
--- /dev/null
+++ b/code/_actors.yml
@@ -0,0 +1,39 @@
+author:
+- name: Christoffer Bay Jelsborg
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/jelsborg
+ email: stud-jelsborg@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+- name: Jonas Smedegaard
+ orcid: 0009-0009-1037-0180
+ url: https://dr.jones.dk/info
+ email: stud-jonasj@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+- name: Sebastian Anders Skov Nielsen
+# orcid:
+ url: https://thirdroom.org/people/sebastian-skov
+ email: stud-sasn@ruc.dk
+ affiliation:
+ - ref: imt
+ roles: writing
+ equal-contributor: true
+# corresponding: true
+#- name: Nete Schwennesen
+# orcid: 0000-0002-2080-0377
+# url: https://forskning.ruc.dk/da/persons/netes
+# email: netes@ruc.dk
+# affiliation:
+# - ref: imt
+# roles: supervision
+metadata-files:
+ - ../_affiliations.yml
+copyright:
+ holder: Christoffer Bay Jelsborg, Jonas Smedegaard and Sebastian Anders Skov Nielsen
+ year: 2024
+license: "CC BY-SA"
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index ee3305f..f5d8c46 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -1,9 +1,51 @@
---
+title: |
+ Behandling af vidensgrafer \
+ anvendt ved kollaborativ akademisk læring
+subtitle: |
+ HumTek-23, Basisprojekt 2 \
+ eksamensgruppe FIXME1234567890
+metadata-files:
+ - _actors.yml
+ - ../_draft.yml
format:
html: default
---
-# Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber
+# Problemfelt
+
+Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber
+
+
+## Problemformulering
+
+<!-- Hovedproblem -->
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling:
+
+*Hvordan kunne lokal lagring og behandling af vidensgrafer understøtte kollaborativ akademisk læring?
+
+Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål:
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
+særligt i forhold til lagring og behandling af begreber?*
+
+<!--
+Underspørgsmål om design og konstruktion af grafbehandlingsservices,
+til at sikre dækning af Design og Konstruktion
+-->
+
+*Hvordan kunne en eller flere RDF-baserede services konstrueres,
+så den/de understøtter kollaborativ akademisk læring?*
+
+FIXME: Et tredje underspørgsmål, måske?
+
+# Forundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].