diff options
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r-- | code/index.qmd | 79 |
1 files changed, 25 insertions, 54 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index 49b8917..c28c39f 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -48,6 +48,14 @@ som OCR-scannede tekster og tilstrækkelig metadata i det udleverede materiale, trods mange års udvikling og opfindelsen af World Wide Web. +Dette førte os til vores projekt, som vi introducerer med udgangspunkt i TSA tema bindingerne præsenteret i undervisningen. Vores projekt fokuserer på at omdanne den eksisterende løringsmetode til en mere digital og integreret tilgang, specifikt rettet mod 'to-be' scenariet og evalueringen af denne tilgang. + +En væsentlig del af vores projekt involverer at dykke ned i, hvilke teknologiske understøttede læringsaktiviteter (TSA) vi vil integrere og analysere. Det er vigtigt for os at forstå de effekter, TSA vil have på vores projekt og hvordan de kan bidrage til at opnå vores mål. For at navigere i denne proces har vi vendt os mod FEDS (Framework for Evalutation in Design Science), som vi blev præsenteret for i første semester under Design og Konstruktion. + +FEDS giver os et solidt grundlag for at evaluere vores design og ens implementering i læringsprocesen. Ved at anvende FEDS fokuserer vi på at analyserer vores evalueringskontekt og krav, som kan hjælpe os med at indentificerer relevante elavueringsstrategier og vælge passende evalueringsmetoder. Dette inkluderer både formativ og summativ evaluering for at sikre, at vores design ikke kun er teoretisk gennemført, men også er effektivt når det bruges i praksis. + +Samlet set vil vi gerne gennem vores projekt forbedre den nuværende læringsmetode som bruges hos RUC, ved brug af grafterori til at suplementere for PPL læring. Vi vil gennem dette gøre læringsmaterialer mere tilgængelig og indbyrdes forbundet, samt anvende FEDS til grundigt at evaluere vores tilgange effektivitet. Ved at gøre dette håber vi at bidrage til en mere interaktiv og engagerende læringsoplevelse for studerende på RUC. + ## Problemfelt <!-- @@ -55,6 +63,15 @@ Understøttelse af pædagogisk læring og PPL, ved hjælp af datadrevet teknologier som grafteori --> +<!-- +• Hvad er udgangspunkt/problemstilling/behov? +• Hvorfor er problemet interessant og relevant? +• Hvad har motiveret jer til at vælge netop denne problemstilling? +• Hvem er problemstillingen relevant for (brugere/målgruppe/interessenter)? +• Hvordan er det metodisk eller teoretisk interessant? +• Er det noget, der forekommer jer at være paradoksalt? Her kan I også redegøre for fravalg, I allerede har besluttet eller overvejet) +--> + Mange studerende og undervisere oplever udfordringer med at håndtere komplekst tekstmateriale og skabe meningsfuld forståelse @@ -224,7 +241,7 @@ og reflektere over hvordan de kunne anvendes ved Humtek-studiet. Vi vil først undersøge teknologierne i deres nuværende form, identificere mangler eller suboptimale aspekter, -og iterere over progressioner af fremtidsscenarier +og iterere over flere forskudte progressioner af fremtidsscenarier hvor stadigt flere forbedringer inddrages. Eksempelvis kunne en iteration inddrage en Moodle-plugin til PDF-dannelse af proprietære dataformater @@ -240,6 +257,10 @@ vil vi udvikle prototyper af grafteoribaserede læringsværktøjer og teste om de teknisk set fungerer udfra målbare tests som vi har udfærdiget på forhånd. +<!-- + Software der sammenkobler scholia og hypothes.is? +--> + Hvis tiden er til det, vil vi også teste vores prototype(r) kvalitativt overfor både undervisere og studerende @@ -254,8 +275,8 @@ i en reel læringskontekst. ## Semesterbinding I vores projekt vil vi bruge dimensionen "Teknologiske systemer og artefakter" (TSA), -ved at fokusere på udviklingen af et teknologisk værktøj -baseret på grafteori +ved at fokusere på funktionaliteten af et eller flere teknologiske værktøjer, +som er baseret på grafteori til at analysere og forstå tekstmateriale i uddannelsesmæssige sammenhænge. Den selvvalgte teknologi, vi vil tage i brug, er grafteori, @@ -405,58 +426,8 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access]. ::: \endgroup -# Bilag 1: Problemformuleringsseminarskabelonnoter - -<!-- -Oplæg til problemformuleringsseminaret *skal* bestå af: - - * Forside fra studieadministrationen (kan downloades fra moodle) - * Oplægget skal være på minimum 7.200 antal tegn inkl. mellemrum og må have et omfang på maksimalt 16.800 antal tegn inkl. mellemrum - * Oplægget skal indeholde alle 8 afsnit angivet nedenfor. - -Forbered jeres opponering - - * med *skriftligt oplæg til opponentgruppen*, som I uddeler og uddyber på seminaret. - Se slides på moodle: - * "Problemformuleringsseminar: Hvordan gøres det bedst ?" - * Og forbered jeres opponering: - * Læs om *review-teknikken* - som ligger på moodle i folder med Litteratur med relevans for projektarbejde på RUC - (Review (fra Prof. it-forundersøgelse).pdf). ---> - -### 1. Projektemne - -<!-- -Introduktion til jeres projekt. - -Introducer jeres projekt med udgangspunkt i slide nr. 3 -fra "Slides om 2. semester og TSA tema/bindingen" -(moodlen under Projekt/gruppedannelsen for 2. semester). -BP2 skal have fokus på det i sliden markeret med rødt, -som er "to-be" og "evaluering". -Besvar bl.a. følgende spørgsmål: - - * Hvilken/hvilke TSA vil I inddrage og lave en analyse af? - * Hvilke effekter skaber denne TSA som vi vil inddrage i projektet? ---> - -<!-- -FIXME: - bedre at omskrive tekst nedenfor -til ikke at bruge bullet points, -så teksten bliver mere flydende at læse. -Inspiration: <https://edwardtufte.github.io/tufte-css/> ---> - -* **As is:** Da vi startede på første semester, var design og konstruktion svært at forstå. Vi blev introduceret til begræber, som vi ikke vidste hvor vi skulle læse om. Den nuværende måde at blive undervist på, er ikke optimal. Nuværende undervisning er god, men der er flere forbedringer at lave. Hvad det der er læringen ved give lektier og derefter forlæsning - -* **To be:** Bruge computere til at skærpe faciliteringen af læring på studiet. Lave pdf filer der er masser af udfyldt metadata. Links mellem pdf'er. - -_Optimering af læringsoplevelsen gennem digitalisering og strukturerede læringsressourcer_ - -# Bilag 2: Plan for vejleder- og gruppemøder +# Bilag 1: Plan for vejleder- og gruppemøder <!-- Her indsætter I en kopi af jeres udfyldte |