diff options
Diffstat (limited to 'code/index.qmd')
-rw-r--r-- | code/index.qmd | 90 |
1 files changed, 87 insertions, 3 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index f584dcc..a58c384 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -362,9 +362,13 @@ til organisering af evalueringer henover et projektforløb. # Undersøgelser [FIXME: -Nedenstående kapitel skal omskrives -fra de nuværende interne arbejdsnoter om mulige workshops -til en tekst henvendt læseren af rapporten *om* de afholdte workshops] +Nedenstående kapitel skal omskrives til hvad vi *har* undersøgt +fra nuværende interne arbejdsnoter om hvad vi *kan* undersøge] + +## Prior art + +Måske plukke noget herfra (og kigge efter flere lignende oversigter): +<https://info.arxiv.org/labs/showcase.html#arxiv-bibliographic-explorer> ## Semantisk vidensraffinering @@ -570,3 +574,83 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access]. * Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen * Fælleslæsning * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse + +# Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3 +* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar +* Hans fortæller at det er blevet bedre, + * Mener stadig at det er "sprængfyldt" + * Vi skal fjerne kollaborativ læring +* Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende. + * Vi har et klart projekt! +* Vi laver en IT forundersøgelse + * Vi foretager den på en speciel måde + * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation + * slutbruger: Virker lortet? + * Ansætter slutbrugeren + * Stakeholderanalyse + * Kigge på eksisterende systemer + * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input + * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi + * PPL + * Ideen om det semantiske web + * Er der en harmoni mellem disse? + * Meget anderledes + * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt + * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt +* ANT er en fælde +* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning +* "Postfænomenologisk" + * Hvordan påvirker teknologi mennesker? + * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende +* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt? +* Noget andet end det nuværende er optimalt +* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt +* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl + * Hvad er det for en del af det der er fast? +* postphenomenological invesigtations + +# Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar +* Mange af deres noter har vi kigget på +* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen +* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater +* Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til +* De overlevede at vi sendte pfs som en prototype +* Vær realistiske! +* Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview! +* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)? +* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er +* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning. +* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring") + * Knud Illeris + * Vi skal finde bibliotikar +* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte +* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks +* Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af. +* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt +* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme +* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever +* "Digitale træthed" +* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia +* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det + * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris + * Læringsteorier -> Knud Illeris +* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen +* Flere arbejdsspørgsmål + * Hvad er problemorienteret læring? + * Knud Illeris + * Hvad peger teori på? + * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø? + * Hvad peger forskning på er centralt? +* Ruc har uudnyttede muligheder +* problemer med IT + * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi + * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL +* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker + * Man bliver hurtigt gammel i IT +* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum. +* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet" +* Vi mangler metodeafsnit + * Hvilken viden regner vi med at opnå? + * hvilke teorier og begreber vil vi anvende + * hvem vil vi tale med +* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi |