aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/_conclusion.qmd7
1 files changed, 4 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_conclusion.qmd b/worlding/_conclusion.qmd
index 0d1f57e..747c4f7 100644
--- a/worlding/_conclusion.qmd
+++ b/worlding/_conclusion.qmd
@@ -12,7 +12,8 @@ at nå til løsningen på et læringsproblem uden en dybere læringsproces.
Med udgangspunkt i teorien om tentakulær læring konkluderes det,
at visse digitale værktøjer gennem deres funktionaliteter bærer potentialet
-til at modvirke denne tendens ved at invitere til dybere dialog med verden.
+til at modvirke denne tendens ved at invitere til dybere dialog med verden
+og med andre lærende.
Hypothes.is udvider læringsemnets kontekst vha. offentlige annotationer,
idet den studerende gennem sin læsning kan deltage i en dialog med andre læsere.
Den affinitive bevægelse understøttes dermed potentielt,
@@ -23,12 +24,12 @@ at konklusionerne i projektet bidrager til teorien om tentakulær læring.
Resultaterne af projektets undersøgelse peger på,
at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces
-gennem to kerneideer.
+gennem følgende to kerneideer.
Ved at arbejde med kontekster frem for indsnævringer,
præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser,
som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater.
-Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige.
+Her kan visse digitaliseringsværktøjer være gavnlige.
Ontologiseringen af indholdet kan bruges
som metode til at udvikle en fælles kontekst.