diff options
-rw-r--r-- | worlding/_digitalisering.qmd | 24 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_method.qmd | 18 |
2 files changed, 19 insertions, 23 deletions
diff --git a/worlding/_digitalisering.qmd b/worlding/_digitalisering.qmd index 4d44649..035a7a9 100644 --- a/worlding/_digitalisering.qmd +++ b/worlding/_digitalisering.qmd @@ -5,29 +5,7 @@ breaks: false # FIXME: Flet med Metode/Undersøgelser -Med teoretisk basis i teorien om tentakulær læring -introduceret i Ernst Scraubes nye bog, -vil vi undersøge udvalgte digitale redskaber, -med det mål at afdække hvorvidt og hvordan -sådanne redskaber kan understøtte læring -ikke kun operationelt men også indholdsmæssigt. - -Først identificerer og kortlægger vi nøglebegreber for tentakulær læring. -Vi annotaterer Ernst Schraubes bog -"Digitalization and learning as a worlding practice" -og designer en ontologisk model for teorien, -og evaluerer vores design -gennem et kvalitativt interview med forfatteren, -hvor vi præsenterer vores model og -diskuterer vores forståelse af teorien med ham. - -vores egen og studiekollegers gruppearbejdspraksis -i foregående og nuværende semester, -hhv. med og uden inddragelse af de grafdrevne redskaber Scholia og Hypothes.is. - -FIXME: vil vi fortsat undersøge arbejdspraksis? - -## Wiki som del af en verdeningsproces +## Teori om Wiki En "wiki" er en kollaborativ, dynamisk og organisk udviklet, hyperlink-organiseret videnscentreret database. diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd index 6df61ab..1c2dc2e 100644 --- a/worlding/_method.qmd +++ b/worlding/_method.qmd @@ -1,5 +1,23 @@ # Metode +Med teoretisk basis i teorien om tentakulær læring +introduceret i Ernst Scraubes nye bog, +vil vi undersøge udvalgte digitale redskaber, +med det mål at afdække hvorvidt og hvordan +sådanne redskaber kan understøtte læring +ikke kun operationelt men også indholdsmæssigt. + +Først identificerer og kortlægger vi nøglebegreber for tentakulær læring. +Vi annotaterer Ernst Schraubes bog +"Digitalization and learning as a worlding practice" +og designer en ontologisk model for teorien, +og evaluerer vores design +gennem et kvalitativt interview med forfatteren, +hvor vi præsenterer vores model og +diskuterer vores forståelse af teorien med ham. + +--- + Vi har en vag forståelse af læring, som noget der kan være overfladisk eller dybt. Med dette projekt vil vi læse en akademisk tekst om, |