aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/_synthesis.qmd23
1 files changed, 18 insertions, 5 deletions
diff --git a/worlding/_synthesis.qmd b/worlding/_synthesis.qmd
index 9e6bd2b..a1c420c 100644
--- a/worlding/_synthesis.qmd
+++ b/worlding/_synthesis.qmd
@@ -1,7 +1,7 @@
## Samlet system
Gennem arbejdet med at forstå og anvende teorien om tentakulær læring
-har vi selv anvedt de digitale værktøjer,
+har vi selv anvendt de digitale værktøjer,
som vi analyserer.
De erfaringer, vi har gjort os med værktøjerne,
udgør det empiriske grundlag for projektets konklusioner.
@@ -11,9 +11,10 @@ Den oprindelige anvendelse bestod primært af overordnede refleksioner
om mulighederne for at forstå Hypothes.is vha. tentakulær læring.
Undervejs fik vi mulighed for at læse hinandens noter,
men en væsentlig begrænsning var her,
-at den mest langsomme læser var den eneste med mulighed
-for at læse annotationer,
+at for den mest langsomme læser var den eneste med mulighed
+at læse annotationer,
mens den hurtigste kun fik mulighed for at skrive.
+<!-- FIXME: flyt til perspektivering
Her må det noteres,
at dette problem kun bliver mindre,
når flere personer læser den samme tekst,
@@ -23,30 +24,42 @@ at det ville skabe incitament for studerende til at udskyde læsning
af pensumlitteratur så meget som muligt.
Dette er en interessant problemstilling,
som med fordel kunne udforskes i fremtidig litteratur.
+-->
+<!-- FIXME: enten "Vi havde en fornemmelse af" eller "Vi erfarede" -->
Vi havde en erfaring af,
-at Hypothes.is blev mere og mere værdifuld,
+at Hypothes.is blev stadigt mere værdifuld,
jo mere vi arbejdede med teksten.
-Arbejdet med de mest afgørende citater blev i høj grad faciliteret af programme
+Arbejdet med de mest afgørende citater blev i høj grad faciliteret af programmet.
+<!-- FIXME: flyt til perspektivering
Dette er en interessant problemstilling,
som med fordel kunne udforskes i fremtidig litteratur.
+-->
+<! FIXME: gentagelse!
Vi havde en erfaring af,
at Hypothes.is blev mere og mere værdifuldt,
jo mere vi arbejdede med teksten.
+-->
Arbejdet med de mest afgørende citater faciliteredes
i høj grad af annotationerne,
da vi i kraft af nedskrivningen bedre kunne huske,
at de eksisterede,
og vi i kraft af tagging systemet bedre kunne finde dem.
+<!-- FIXME: bedre end hvad? -->
En uventet fordel ved værktøjet blev dets permanente karakter,
idet vi undervejs kunne genfinde ældre annotationer
og reflektere over udviklingen i vores forståelse.
+<!-- FIXME: Hvorfor er essensen ved annotation uventet?
+Hvis det er fordi annotation er en ny teknik for dig,
+hvad der så relevansen af at pointere det her? -->
Derudover kunne vi besvare hinandens annotationer og indgå i nye,
kontekstualiserende dialoger om kildematerialet.
Vi erfarede også,
at tagging-systemet undervejs blev nemmere og mere indlysende at anvende.
+<!-- ok, så vi lærte værktøjet bedre at kende,
+hvordan er det relevant for rapporten? -->
Efterhånden som vi identificerede kernebegreber,
taggede vi nye annotationer med dem og redigerede ældre annotationer
til at indeholde dem.