diff options
-rw-r--r-- | worlding/_perspectives.qmd | 2 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_theory_5star.qmd | 4 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_theory_learning.qmd | 3 |
3 files changed, 4 insertions, 5 deletions
diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd index 015a87a..747ee46 100644 --- a/worlding/_perspectives.qmd +++ b/worlding/_perspectives.qmd @@ -135,7 +135,7 @@ om anvendelsen af økologisk, socialt og økonomisk bæredygtig teknologi: Alt anvendt software anvender åbne protokoller og Fri licenser, hvilket understøtter både liberal/kapitalistisk kommerciel brug og cirkulær gaveøkonomi, også kaldet reciprok altruisme - [@Mikkelsen2000, @Hansted2014]. + [@Mikkelsen2000; @Hansted2014]. Overveje hvordan konkurrence, bl.a. fra markeder som modarbejder copyleft, diff --git a/worlding/_theory_5star.qmd b/worlding/_theory_5star.qmd index f8d376a..d4b4706 100644 --- a/worlding/_theory_5star.qmd +++ b/worlding/_theory_5star.qmd @@ -49,7 +49,7 @@ selv indenfor een institution (CERN) [@BernersLee1989]. Den oprindelige intention i designet af WWWW var altså at stimulere åben kollaborativ vidensdeling -[@Hitzler2021, @Machado2019]. +[@Hitzler2021; @Machado2019]. RDF er blevet udviklet siden sidst i 90'erne og blev del af en langsigtet vision om et skift @@ -58,7 +58,7 @@ Den oprindelige kollaborative motivation for WWW blev indskærpet med den teknisk orienterede navngivning Linked *Open* Data, og det tilknyttede, mere business-orientede begreb 5-stjernet data blev lanceret i 2010 -[@Hitzler2021, @Janowicz2014]. +[@Hitzler2021; @Janowicz2014]. 5-stjernet data er altså en klassificering af vidensdelingssystemet Linked Open Data, diff --git a/worlding/_theory_learning.qmd b/worlding/_theory_learning.qmd index c51ef2b..c40b68e 100644 --- a/worlding/_theory_learning.qmd +++ b/worlding/_theory_learning.qmd @@ -20,8 +20,7 @@ hvordan hvert aspekt påvirkes, når det optræder i en digital kontekst. Teorien kan siges at knytte sig til økologiske kognitionsteorier, bl.a. direkte refereret Vygotskijs teori om kilde til udvikling -<!-- FIXME: FEJL I KILDEHENVISNING I RENDERET DOKUMENT --> -[@Schraube2024, @Larsen2024]. +[@Schraube2024; @Larsen2024]. @Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet. Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen |