diff options
-rw-r--r-- | code/index.qmd | 28 | ||||
-rw-r--r-- | learn/index.qmd | 17 |
2 files changed, 32 insertions, 13 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index 7ea7fef..b8f9753 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -14,10 +14,6 @@ format: pdf: output-file: S2424791009.pdf -# FIXME: drop before final release -nocite: | - @* - breaks: false --- @@ -296,6 +292,30 @@ vores teknologiske produkt kan have på læring og uddannelse, og hvordan det kan påvirke både studerende og undervisere i deres daglige praksis. +## Mulige kilder + +@Frederiksen_2016 om vejledning i brug af Hypothes.is. + +@Jørgensen_2018 om FEDS-modellen. + +@Pontis_2015 som konkret eksempel på vidensmateriale udleveret i 1. semester, som kunne underbygges af semantiske værktøjer. + +@Pressman_2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art. + +@Yokochi_2023 om kvaliteter ved Oxigraph som SPARQL endpoint. + +@Nielsen_2017 og @Diefenbach_2021 om kvaliteter ved Wikidata. + +@Bento_2022 om kvaliteter ved RDF reasoning engines, relevante ved et fremtidsscenarie hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen, men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer. + +@Liu_2022 om prior art vedr. semantisk bibliotekshåndteringssystem. + +@Couch_2015 om prior art vedr. effektivisering af læring gennem strukturering af læreingsmaterialet. + +@Venable_2016 om FEDS-metoden til organisering af evalueringer henover et projektforløb. + +@Janowicz_2014 om begrebet 5-stjernede data. + # Undersøgelser [FIXME: diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd index 8e7b166..c9401b9 100644 --- a/learn/index.qmd +++ b/learn/index.qmd @@ -124,7 +124,7 @@ Vi vil anvende teori på vores empiri gennem abstraktionsprocessen der er i at o # Kildeovervejelser -@Allemang_2020, @Jørgensen_2018, @Pontis_2015, @Pressman_2018_book, @Sahli_2022, @Springer_2017_ESWC_remote, @Nielsen_2017, @Springer_2021_ISWC, @Fathalla_2023, @Couch_2015, @Heath_2011, @DuCharme_2011 og @Janowicz_2014. +@Allemang_2020, @Pontis_2015, @Pressman_2018_book, @Sahli_2022, @Springer_2017_ESWC_remote, @Nielsen_2017, @Springer_2021_ISWC, @Fathalla_2023, @Couch_2015, @Heath_2011, @DuCharme_2011 og @Janowicz_2014. # Semesterbindingen <!--Her beskriver I jeres overvejelser om hvordan I kan forankre projektet i dimensionen ” Teknologiske systemer og artefakter” - og hvorfor. Det er særlig vigtigt at I tager stilling til følgende (jf. BP2 læringsudbytte/bedømmelseskriterier): @@ -235,33 +235,32 @@ sammenlignet med eksisterende læringsredskaber # Bilag 2: Møder -## Møde 2024-03-02 +Møde 2024-03-02 -### Aftale gruppemøder de næste to uger frem +***Aftale gruppemøder de næste to uger frem*** Torsdag d. 7 mellem kl 15 og 16 til 22:00 FYSISK (Efter Workshop på biblioteket) Søndag d. 10 kl 12:00 til 14:00 ONLINE Mandag d. 11 fra 12 til 15 FYSISK (Efter forelæsning på biblioteket) -### Finde tidspunkter at foreslå til næste vejledermøde +***Finde tidspunkter at foreslå til næste vejledermøde*** Mandag fra 15:00 - 16:00 eller Tirsdag fra 15:00 - 16:00 -### Konkret fumle med -vidensgrafer +***Konkret fumle med vidensgrafer*** Vi har downloadet hypothes som google chrome web extention.</br> Derefter har vi været inde på webvewol og testet det lidt af ved lave nogle få class.</br> Til sidst kigget vi på Scholia. Vi har aftalt at vi være især downloader protege på sin pc til næste møde og kigget på toturial videoen med inderen. -### Finde litteratur +***Finde litteratur*** Hvilke (helst videnskabelige) tekster understøtter hvad vi har fumlet med, og hvad vi *vil* fumle videre med. -### Beslutte hjemmeopgaver +***Beslutte hjemmeopgaver*** Hvad skal vi hver især lave **forud** for næste gruppemøde? @@ -269,7 +268,7 @@ Installere og lege med Protege og se toturial? Læse texten på Element -### Hvad skal vi lave sammen næste gang(e) vi mødes? +***Næste møde*** Problemformuleringsseminarskabelon |