summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/_konklusion.qmd40
1 files changed, 40 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_konklusion.qmd b/worlding/_konklusion.qmd
index 1b84962..7e032e1 100644
--- a/worlding/_konklusion.qmd
+++ b/worlding/_konklusion.qmd
@@ -1,5 +1,45 @@
# Konklusion
+why, what, how, evaluation.
+
+Læring omfatter flere aspekter,
+og der kan overordnet skelnes mellem operationel og indholdsrelateret læring.
+Lærer-styret (FIXME: definitiv?) læring levner kun plads til operationel læring.
+Læring på RUC er projektorienteret (FIXME: affinitiv?),
+som understøtter indholdsrelateret læring.
+
+Motivation for læring kan skelnes mellem defensiv og ekspansiv læring -
+om du er presset eller har overskud til nysgerrighed.
+Begge former er altid i spil,
+men... FIXME.
+definitiv og affinitiv læring... FIXME!
+Tentakulær læring understøtter ekspansiv og affinitiv læring.
+Læring på RUC er PPL, som er indeholdt i tentakulær læring.
+
+Digitalisering i forhold til læring er svagt dokumenteret i eksisterende litteratur!
+Kun *passive* redskaber belyses -
+ikke *aktive* redskaber som wiki-orienterede databaser
+og (micro)blogging kommunikationsplatforme.
+
+Identificere typer af digitale redskaber
+udfra principper om 5-stjernet data,
+og konkludere deres anvendelighed ved konstruktivistisk læring.
+
+Scholia anvendt nysgerrigt og konstruktivistisk
+(dvs. som wiki fremfor som søgemaskine)
+understøtter tentakulær læring.
+
+Konklusion: Digitalisering er ikke kun anvendeligt for operative aspekter læring,
+men også - ved bevidst og målrettet vinkling - for indholdsmæssige aspekter af læring.
+
+Forlag er motiverede af profit gennem kontrol over publicering,
+og derfor motiverede til at fiksere data.
+Diamond Open Data er nødvendig for væsentlig udbredelse af tentakulær læring.
+
+Perspektiv:
+FIXME: Hvordan studerende kan anvende digitale redskaber konstruktivistisk.
+FIXME: Hvordan lærere kan indbyde til konstruktivistisk brug af digitale redskaber.
+
<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper
<!--