summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/disposition.qmd13
1 files changed, 6 insertions, 7 deletions
diff --git a/worlding/disposition.qmd b/worlding/disposition.qmd
index 543bfc6..0b49252 100644
--- a/worlding/disposition.qmd
+++ b/worlding/disposition.qmd
@@ -20,7 +20,7 @@ Vi er dog i tvivl om, om det måske er en form for blændværk --
en slags IT-fetish som reelt er ligegylig,
eller måske direkte skadelig for vores læring,
eller om det er muligt at vores valgte teknik til en mere "spraglet" læsning
-kan understøtte vores læring.
+rent faktisk understøtter vores læring.
Vi har en vag forståelse af læring,
som noget der kan være overfladisk eller dybt.
@@ -38,8 +38,8 @@ at udgøre understøttelse for dybere læring.
De metoder vi anvender i vores læseteknik
involverer en række digitaliseringsteknologier,
-og valget af disse skal vise sig at være væsentlige træk
-for sandsynliggørelsen af potentiale for dybere læring,
+og valget af disse skal vise sig at bære væsentlige træk
+for sandsynliggørelsen af potentialet for dybere læring,
og derfor vil vi også inddrage sociopolitiske overvejelser
om valget af de involverede teknologier.
@@ -63,7 +63,7 @@ opererer tentakulær læring separate indholds- og materialdimensioner
5-stjernet data er et koncept,
som knytter flere teknologier og ideologier sammen.
Dels det sæt af teknologier som udgør World Wide Web,
-dels den bagvedliggende ideologi om åben, kollaborative vidensdeling,
+dels den bagvedliggende ideologi om åben, kollaborativ vidensdeling,
og dels den videreudviklede vision
om en langt mere nuanceret kollaborativ vidensdeling
som bl.a. går under betegnelsen *Det semantiske web*.
@@ -103,9 +103,8 @@ Hvis vi antager at der er hold i vores teoretisk indikerede potentiale,
så vil det være relevant at kigge på,
hvordan eksisterende studiemønstre mest hensigtsmæssigt kan styrkes
med denne nye viden.
-Konkret kan skoler tilskyndes
-til skarpere kontekstualiseing af læringsmateriale
-for at invitere, ude at presse, en mere spraglet læsning af dem.
+Konkret kan skoler tilskyndes til skarpere kontekstualiseing af læringsmateriale
+for at invitere, uden at presse, en mere spraglet læsning af dem.
Her vil det være oplagt for undervisere at bruge 5-stjernet data
til at tilskynde brug af åbne og dialog-orientede ressourcer.