diff options
-rw-r--r-- | _TODO.md | 28 |
1 files changed, 28 insertions, 0 deletions
@@ -38,6 +38,34 @@ * skab sammenhængende overordnet struktur +### idé: fra artikel til artikel + +Problemformulering: +"Ville det give bedre læring, +hvis læringsmateriale var lettere at navigere i?" + +Underspørgsmål: + + * Styrkes læring af en bedre navigation? + * Svar: ja og nej (for operationel læring som er fattig), + og måske (for indholdsmæssig læring) + * Hvordan fungerer Scholia og Hypothes.is? + * Svar: de knytter indhold og metadata sammen med andet metadata + ved at skabe eller ændre mere metadata + * Hvordan kan Scholia og Hypothes.is lette navigation i tekster? + * Svar: Spørgsmålet er bagvendt, + for værktøjerne er + [data-drevne](https://atomgraph.com/blog/data-driven-software-architecture-2/) + og derfor dikteret af teksterne - + spørgsmålet er derfor hvordan teksterne kan lette + Scholias og Hypothes.is' navigation af dem, + og svaret er ved semantisk opmærkning + og *reel* offentlig adgang + * Kan øget navigation siges at styrke god læring? + * Svar: hvis det er navigation dikteret af teksters eget diktat, + og dermed også tekster som robust dikterer sig selv begrebsligt, + så ja! + ## vejledermøde: * lav disposition for vejledermøde |