summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/_synthesis.qmd12
1 files changed, 6 insertions, 6 deletions
diff --git a/worlding/_synthesis.qmd b/worlding/_synthesis.qmd
index 6186fa1..ef0988a 100644
--- a/worlding/_synthesis.qmd
+++ b/worlding/_synthesis.qmd
@@ -12,16 +12,16 @@ havde vi generelt udfordringer med at vurdere,
hvilke annotationer, der var mest interessante at skrive ned.
Vi fandt det derfor intuitivt at tilgå annoteringsarbejdet iterativt
ved først at tilføje overordnede refleksioner og spekulationer.
-Det faldt os naturligt,
+Det faldt os naturligt
at skrive mange af annotationerne med henblik
på senere at citere kildeteksten i projektrapporten,
-og vi vendte derfor flere gange tilbage for opdatere annotationerne
-til at reflektere dybere forståelser af læringsemnet.
+og vi vendte derfor flere gange tilbage med opdateringer til en annotation
+for bedre at afspejle en dybere forståelser af læringsemnet.
Kvalitative læringsspring syntes således at forme den iterative proces
ved at give anledning til redigering af ældre annotationer.
På samme måde kommenterede vi på hinandens annotationer,
når vi stødte på forskellige forståelser i gruppen.
-Ved hver genlæsning af teksten, erfarede vi,
+Ved hver genlæsning af teksten erfarede vi,
at annotationerne dækkede mere af læringskonteksten,
hvorfor vi i højere grad arbejdede med at skabe kongruens i den forståelse,
som fremstod af annotationerne.
@@ -34,12 +34,12 @@ Tagging-systemet blev undervejs hurtigere og mere indlysende at anvende.
Efterhånden som vi identificerede kernebegreber,
taggede vi nye annotationer med dem og redigerede ældre annotationer
til at indeholde dem.
-Her havde vi en erfaring med,
+Her erfarede vi,
at målrettet tagging tvang os til at stille skarpt på forståelsen
af hvert begreb i kildeteksten.
Processen synliggjorde eksempelvis,
at @Schraube2024 ofte beskriver de samme koncepter på forskellige måder.
-I den situation fungerede mål-rettet tagging som rammesættende aktivitet
+I den situation fungerede målrettet tagging som rammesættende aktivitet
for indholdsmæssig forståelse af læringsemnet.
### Ontologiseringsprocessen