diff options
-rw-r--r-- | _TODO.md | 11 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_struktur.qmd | 45 |
2 files changed, 45 insertions, 11 deletions
@@ -9,17 +9,6 @@ Vi skal have skrevet... > For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum. > (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211)) -## Indledning - -Vores afsæt er i mindre grad vores egen nysgerrighed overfor tekniske dimser, -og i højere grad et ønske om, -at studerende *generelt* er bedre klædt på til læring. -Dette er vores afsæt, men alt for omfattende at undersøge samlet -[FIXME kom med eksempler på hvad det også omfatter], -og vi har derfor valgt mere snævert at undersøge, -om det er *muligt* for digitalisering -konstruktivt at understøtte den *indholdsmæssige* del af læringsprocesser. - ## TSA * find mulig teori og metode diff --git a/worlding/_struktur.qmd b/worlding/_struktur.qmd new file mode 100644 index 0000000..ee64221 --- /dev/null +++ b/worlding/_struktur.qmd @@ -0,0 +1,45 @@ +# Motivation + +Vores studieverden er motiveret +indefra af et princip om PPL, +og udefra af krav om målbarhed og succes. + +I cyberspace (vores brug af digitalisering) er vi motiveret +indefra af et håb om relevans af vores digitale evner og fascinationer, +og udefra af vidensøkonomiens markedskræfters værdisættelse +af flest mulige facetter af vores deltagelse i videnssamfundet. + +I meatspace (vores dagligdag) er vi motiveret +indefra af en nysgerrighed om videnskabelighed, +og udefra af SU, husleje, og COOPs madpriser. + +# Problemfelt + +I vores studieverden opfordres vi vi +til at arbejde kollektivt og udfra egne interesser, +og vi præsenteres parallelt for definerende tekster +som vi gennem forelæsninger føres igennem forståelsen af. + +I cyberspace FIXME ... + +I meatspace FIXME ... + +# Problem + +Vi savner anerkendelse +af vores strategiske sigte om at anvende semantisk modellering +til at understøtte vores egen akademiske læring på Humtek-studiet, +idet digitalisering indenfor læringskontekst typisk rubriceres +som instrumentelt for færdighedstrænende *indlæring*, +for individualiserende, *tvedelt læring*, +og/eller modvirkende inklusion og undervisningsdifferentiering. + +## Indsnævring + +Vores afsæt er i mindre grad vores egen fascination af tekniske dimser, +og mere det principielle +i digitaliserings også konstruktive muligheder for læring. + +# Metode + +# Teori |