summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/_digitalisering.qmd24
-rw-r--r--worlding/_method.qmd18
2 files changed, 19 insertions, 23 deletions
diff --git a/worlding/_digitalisering.qmd b/worlding/_digitalisering.qmd
index 4d44649..035a7a9 100644
--- a/worlding/_digitalisering.qmd
+++ b/worlding/_digitalisering.qmd
@@ -5,29 +5,7 @@ breaks: false
# FIXME: Flet med Metode/Undersøgelser
-Med teoretisk basis i teorien om tentakulær læring
-introduceret i Ernst Scraubes nye bog,
-vil vi undersøge udvalgte digitale redskaber,
-med det mål at afdække hvorvidt og hvordan
-sådanne redskaber kan understøtte læring
-ikke kun operationelt men også indholdsmæssigt.
-
-Først identificerer og kortlægger vi nøglebegreber for tentakulær læring.
-Vi annotaterer Ernst Schraubes bog
-"Digitalization and learning as a worlding practice"
-og designer en ontologisk model for teorien,
-og evaluerer vores design
-gennem et kvalitativt interview med forfatteren,
-hvor vi præsenterer vores model og
-diskuterer vores forståelse af teorien med ham.
-
-vores egen og studiekollegers gruppearbejdspraksis
-i foregående og nuværende semester,
-hhv. med og uden inddragelse af de grafdrevne redskaber Scholia og Hypothes.is.
-
-FIXME: vil vi fortsat undersøge arbejdspraksis?
-
-## Wiki som del af en verdeningsproces
+## Teori om Wiki
En "wiki" er en kollaborativ, dynamisk og organisk udviklet,
hyperlink-organiseret videnscentreret database.
diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd
index 6df61ab..1c2dc2e 100644
--- a/worlding/_method.qmd
+++ b/worlding/_method.qmd
@@ -1,5 +1,23 @@
# Metode
+Med teoretisk basis i teorien om tentakulær læring
+introduceret i Ernst Scraubes nye bog,
+vil vi undersøge udvalgte digitale redskaber,
+med det mål at afdække hvorvidt og hvordan
+sådanne redskaber kan understøtte læring
+ikke kun operationelt men også indholdsmæssigt.
+
+Først identificerer og kortlægger vi nøglebegreber for tentakulær læring.
+Vi annotaterer Ernst Schraubes bog
+"Digitalization and learning as a worlding practice"
+og designer en ontologisk model for teorien,
+og evaluerer vores design
+gennem et kvalitativt interview med forfatteren,
+hvor vi præsenterer vores model og
+diskuterer vores forståelse af teorien med ham.
+
+---
+
Vi har en vag forståelse af læring,
som noget der kan være overfladisk eller dybt.
Med dette projekt vil vi læse en akademisk tekst om,