diff options
-rw-r--r-- | README.md | 4 | ||||
-rw-r--r-- | _TODO.md | 8 | ||||
-rw-r--r-- | events/index.qmd | 2 | ||||
-rw-r--r-- | moodle/bk3.qmd | 2 | ||||
-rw-r--r-- | moodle/bk5.qmd | 2 | ||||
-rw-r--r-- | progress/jonas.qmd | 16 | ||||
-rw-r--r-- | ref.bib | 18 | ||||
-rw-r--r-- | tools/index.qmd | 14 | ||||
-rw-r--r-- | waste/dimensioner.md | 2 | ||||
-rw-r--r-- | waste/index.qmd | 10 | ||||
-rw-r--r-- | waste/interviews.md | 2 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_baggrund.qmd | 6 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_digitalisering.qmd | 14 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_konklusion.qmd | 6 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_læring.qmd | 4 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_referater.qmd | 12 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/_scholia.qmd | 2 |
17 files changed, 62 insertions, 62 deletions
@@ -27,8 +27,8 @@ including, but not limited to, the tutors guiding the project teams and the opponent teams providing peer reviews. Thoughtroam may find additional use -as a template for other project work - -be it by the collaborators themselves, or fellow Humtech students, +as a template for other project work---be it +by the collaborators themselves, or fellow Humtech students, or anyone else finding benefit in the way things are structured, or perhaps in the archived historic evolution available through its [transparent revision tracking][git source]. @@ -8,7 +8,7 @@ ### evt. raffinering af tekst om læringsteorier "Sider som wikipedia fungerer dog primært -til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde." - +til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde." -- kan belyses gennem videnskabelig artikel om former for wiki. Måske (læse og) referere til Schraubes tidligere udgivelse, @@ -16,7 +16,7 @@ Måske (læse og) referere til Schraubes tidligere udgivelse, nok især om begrebet tvedelt læring. <https://rucforsk.ruc.dk/ws/files/66195075/Schraube_Marvakis_2019_Against_Bisected_Learning.pdf> -Beskrive abstrakte begreber først - +Beskrive abstrakte begreber først -- f.eks. verdening før tentakulær før tvedelt -> sammenligne med flow i Stinus' tekst om pædagogik. @@ -82,7 +82,7 @@ Underspørgsmål: * Svar: Spørgsmålet er bagvendt, for værktøjerne er [data-drevne](https://atomgraph.com/blog/data-driven-software-architecture-2/) - og derfor dikteret af teksterne - + og derfor dikteret af teksterne -- spørgsmålet er derfor hvordan teksterne kan lette Scholias og Hypothes.is' navigation af dem, og svaret er ved semantisk opmærkning @@ -109,7 +109,7 @@ og dels som læringsproces (da vejledninger ikke er udbredte). Hvis det fylder for meget i rapporten, -kan vi evt. flytte noget ud som bilag - +kan vi evt. flytte noget ud som bilag -- nok mest oplagt demonstrative guides til hhv. OCR-scanning med ocrmypdf, metadata-opmærkning med exiftool diff --git a/events/index.qmd b/events/index.qmd index d3d3810..3bec330 100644 --- a/events/index.qmd +++ b/events/index.qmd @@ -8,7 +8,7 @@ og abonnere på dem med **webcal** protokollen. Fælles: [Webside](superteam/) -[webcal](webcal://play.xn--abcdefghijklmnopqrstuvxyz-0fc0a81c.dk/events/superteam/superteam.ics) - +[webcal](webcal://play.xn--abcdefghijklmnopqrstuvxyz-0fc0a81c.dk/events/superteam/superteam.ics) -- begivenheder i supergruppen. Se også [holdkalendre](https://play.xn--abcdefghijklmnopqrstuvxyz-0fc0a81c.dk/events/). diff --git a/moodle/bk3.qmd b/moodle/bk3.qmd index d3af48f..caa3b23 100644 --- a/moodle/bk3.qmd +++ b/moodle/bk3.qmd @@ -644,7 +644,7 @@ I kapitel 1 skal i læse frem til afsnittet "Communication Channels" og i kapitel 5 skal i læse frem til afsnittet "Are There Stages in the Process?". -Jeg beklager at teksten på de lige sider hælder en smule - +Jeg beklager at teksten på de lige sider hælder en smule -- det må i leve med. [Sådan fungerer en vindmølle (4 sider), diff --git a/moodle/bk5.qmd b/moodle/bk5.qmd index 978a216..2d55d69 100644 --- a/moodle/bk5.qmd +++ b/moodle/bk5.qmd @@ -382,7 +382,7 @@ Historisk set og i samtiden har teknologier på godt og ondt været med til at definere politik og udmønte politiske ønsker. En af farerne ved denne typer politisk styring er ofte den manglende transparens, -det demokratiske underskud og nye politiske aktører - +det demokratiske underskud og nye politiske aktører -- omvendt virker budskaber om større effektivitet ved brug af nye teknologier ofte tiltrækkende. diff --git a/progress/jonas.qmd b/progress/jonas.qmd index de9798a..cd2a977 100644 --- a/progress/jonas.qmd +++ b/progress/jonas.qmd @@ -61,18 +61,18 @@ skitserede vi bud på forbedringer af arbejdsrutinen. <!-- max 250 ord --> -Formatet - en videnskabelig rapport - var ny for mig. +Formatet -- en videnskabelig rapport -- var ny for mig. Jeg kender til at *læse* videnskabelige rapporter, men det var fremmed for mig hvilke krav der lå til formatet. -Jeg kender til gruppearbejde og har deltaget i mange møder gennem årene - +Jeg kender til gruppearbejde og har deltaget i mange møder gennem årene -- bl.a. indenfor landsdækkende studenterpolitik, organisering af internatinale teaterprojekter og professionelt arbejde online på tværs af mange tidszoner. Uanset overraskede det mig, -hvor væsentligt banale rutiner - +hvor væsentligt banale rutiner -- som at overholde mødetidspunkt -og at skrive dagsorden og beslutningsreferat - +og at skrive dagsorden og beslutningsreferat -- er for selv en lille gruppe på 4 deltagere. ## I forhold til dit foregående semesters projekt, hvordan vil du evaluere læreprocessen og dit eget engagement og bidrag? @@ -80,14 +80,14 @@ er for selv en lille gruppe på 4 deltagere. <!-- max 250 ord --> Jeg synes selv at jeg var motiveret og engageret i gruppearbejdet, -men kunne mærke at jeg flere gange var tæt på at løbe tør for overskud - +men kunne mærke at jeg flere gange var tæt på at løbe tør for overskud -- og een gang "kogte jeg over" og kritiserede hårdt en medstuderende, hvilket udløste et krisemøde i gruppen (som endte *meget* godt, -og bl.a. provokerede at vi fik snakket konstruktivt - -og meget grundigere end hidtil ved begyndelsen af semsteret - +og bl.a. provokerede at vi fik snakket konstruktivt -- +og meget grundigere end hidtil ved begyndelsen af semsteret -- om vores forventninger til hinanden). -En stor udfordring for mig er at give plads til læring - +En stor udfordring for mig er at give plads til læring -- både andres læring på områder jeg selv er erfaren, og min egen læring hvor jeg kan fristes til at genbruge beslægtet "gammel" viden. @@ -261,7 +261,7 @@ @Article{Goy2017, author = "Annamaria Goy and Diego Magro and Giovanna Petrone and Claudia Picardi and Marco Rovera and Marino Segnan", date = "2017", - journaltitle = "Advances in Human-Computer Interaction", + journaltitle = "Advances in Human--Computer Interaction", title = "An Integrated Support to Collaborative Semantic Annotation", doi = "10.1155/2017/7219098", ISSN = "1687-5907", @@ -422,7 +422,7 @@ author = "Birthe Lund", date = "2020-12", journaltitle = "Forskning og forandring", - title = "{B}æredygtighedspædagogik og handlekompetence – et velkommen tilbage til 70’erne?", + title = "{B}æredygtighedspædagogik og handlekompetence -- et velkommen tilbage til 70’erne?", doi = "10.23865/fof.v3.2433", ISSN = "2535-5279", language = "danish", @@ -430,7 +430,7 @@ number = "2", pages = "47--68", volume = "3", - file = ":Lund2020 - Bæredygtighedspædagogik Og Handlekompetence – Et Velkommen Tilbage Til 70’erne_.pdf:PDF:https\://forskningogforandring.dk/index.php/fof/article/download/2433/4854", + file = ":Lund2020 - Bæredygtighedspædagogik Og Handlekompetence -- Et Velkommen Tilbage Til 70’erne_.pdf:PDF:https\://forskningogforandring.dk/index.php/fof/article/download/2433/4854", publisher = "Cappelen Damm AS - Cappelen Damm Akademisk", } @@ -636,8 +636,8 @@ language = "english", langid = "en", publisher = "Springer International Publishing", - booksubtitle = "20th International Semantic Web Conference, {ISWC} 2021, Virtual Event, October 24–28, 2021, Proceedings", - booktitle = "The Semantic Web – {ISWC} 2021", + booksubtitle = "20th International Semantic Web Conference, {ISWC} 2021, Virtual Event, October 24--28, 2021, Proceedings", + booktitle = "The Semantic Web---{ISWC} 2021", file = ":Springer2021ISWC -.pdf:PDF:https\://link.springer.com/content/pdf/bfm\:978-3-030-88361-4/1?pdf=chapter%20toc", ISSN = "1611-3349", journaltitle = "Lecture Notes in Computer Science", @@ -650,7 +650,7 @@ language = "english", langid = "en", publisher = "Springer International Publishing", - booksubtitle = "19th International Conference, {ESWC} 2022, Hersonissos, Crete, Greece, May 29 – June 2, 2022, Proceedings", + booksubtitle = "19th International Conference, {ESWC} 2022, Hersonissos, Crete, Greece, May 29 -- June 2, 2022, Proceedings", booktitle = "The Semantic Web", file = ":Springer2022ESWC -.pdf:PDF:https\://link.springer.com/content/pdf/bfm\:978-3-031-06981-9/1?pdf=chapter%20toc", ISSN = "1611-3349", @@ -659,7 +659,7 @@ @Book{Springer2023ESWC, booktitle = "The Semantic Web", - booksubtitle = "20th International Conference, {ESWC} 2023, Hersonissos, Crete, Greece, May 28–June 1, 2023, Proceedings", + booksubtitle = "20th International Conference, {ESWC} 2023, Hersonissos, Crete, Greece, May 28 -- June 1, 2023, Proceedings", ISBN = "978-3-031-33455-9", ISSN = "1611-3349", doi = "10.1007/978-3-031-33455-9", @@ -671,8 +671,8 @@ } @Book{Springer2023MICCAI, - booktitle = "Medical Image Computing and Computer Assisted Intervention – MICCAI 2023 Workshops", - booksubtitle = "MTSAIL 2023, LEAF 2023, AI4Treat 2023, MMMI 2023, REMIA 2023, Held in Conjunction with MICCAI 2023, Vancouver, BC, Canada, October 8–12, 2023, Proceedings", + booktitle = "Medical Image Computing and Computer Assisted Intervention---MICCAI 2023 Workshops", + booksubtitle = "MTSAIL 2023, LEAF 2023, AI4Treat 2023, MMMI 2023, REMIA 2023, Held in Conjunction with MICCAI 2023, Vancouver, BC, Canada, October 8--12, 2023, Proceedings", ISBN = "978-3-031-47425-5", ISSN = "1611-3349", doi = "10.1007/978-3-031-47425-5", diff --git a/tools/index.qmd b/tools/index.qmd index 606f07f..253568e 100644 --- a/tools/index.qmd +++ b/tools/index.qmd @@ -35,7 +35,7 @@ Vi har opsat et offentligt website til at fastholde et overblik over supergruppens proces og ressourcer, og til at offentliggøre gruppernes udkast og færdige produkter. -Alle med teknisk interesse er webmasters - +Alle med teknisk interesse er webmasters -- de har skriveadgang til websitet og offentliggør på vegne af grupperne. ### Produktioner @@ -62,14 +62,14 @@ og øvrige værker under licensen [CC-BY-SA-4.0]. ### Kalender -Vi bruger delte kalendre - +Vi bruger delte kalendre -- en for supergruppen og en for hver gruppe. Alle har adgang til read-only udgivelse af kalendrene (som er simplere at sætte op). Alle med teknisk interesse har skriveadgang -(fungerer på Android, ios, Linux, Mac og Windows - men kræver lidt mere opsætning), +(fungerer på Android, ios, Linux, Mac og Windows -- men kræver lidt mere opsætning), og offentliggør indlæg på vegne af grupperne. ::: {.callout-caution} @@ -87,7 +87,7 @@ men det er ikke lisså nemt at bruge.) Vi kan opsætte kalendre til automatisk at danne et Gantt diagram, som kan medtages på vores website og/eller i produktioner. -Til at booke tider - matche personlige kalendre - +Til at booke tider -- matche personlige kalendre -- bruger vi <https://crab.fit/>. ## Tekstredigering @@ -95,10 +95,10 @@ bruger vi <https://crab.fit/>. Vi skriver vores tekster i [simpel tekst]. Teknisk interesserede i vores supergruppe oversætter midlertidigt -mellem Markdown og andre formater - +mellem Markdown og andre formater -- f.eks. `docx` ved stavekontrol eller syntaktisk analyse af en tekst. -Vores "teknikere" danner også gruppernes publikationer - -websider, slideshows og PDF-filer - +Vores "teknikere" danner også gruppernes publikationer -- +websider, slideshows og PDF-filer -- udfra de simple tekster. [simpel tekst]: https://ruc5star.redpill.dk/tools/#tekstredigering diff --git a/waste/dimensioner.md b/waste/dimensioner.md index 75a2340..929794e 100644 --- a/waste/dimensioner.md +++ b/waste/dimensioner.md @@ -74,7 +74,7 @@ at det kan motivere til øget og mere nuanceret bevidsthed om eget skrald. En svaghed er at opmærksomheden og engagementet som mobiliseres gennem kravet om kildesortering -måske er bedre anvendt andre steder - +måske er bedre anvendt andre steder -- f.eks. ved øget deltagelse i den offentlige debat. [ProCESS-Fyn undersøgelser]: https://mst.dk/publikationer/2021/april/kvalitet-af-plast-samt-mad-og-drikkekartoner diff --git a/waste/index.qmd b/waste/index.qmd index daffec1..ffd4fd0 100644 --- a/waste/index.qmd +++ b/waste/index.qmd @@ -14,7 +14,7 @@ breaks: false Kære BL. -Her er vores indlæg i jeres konkurrence - +Her er vores indlæg i jeres konkurrence -- et koncept der kan være med til at forbedre affaldssortering i de Danske boligforeninger. @@ -72,7 +72,7 @@ Konkret søges affaldsproblemet løst gennem en fiktiv konkurrence, hvor RUC-studerende *frit* skal byde ind med løsgningsforslag. Sådan en konkurrence kan være en fin øvelse for studerende, men kan kun med ringe sandsynlighed afhælpe affaldsproblemet -*netop* fordi det problem er komplekst - +*netop* fordi det problem er komplekst -- i design-optik er det et "wicked problem" som kræver iterativ bearbejdelse og leg og afsøgen af feltet. Derfor vil vi i vores proces undersøge, @@ -122,8 +122,8 @@ og designe en suboptimal designløsning, simpelthen fordi forskellen ikke var åbenlys på forhånd. Vi ser altså, hvordan manglende transparens i affaldskredsløbet -kan virke misvisende for systembyggeren - -for ikke at tale om den enkelte forbruger - +kan virke misvisende for systembyggeren -- +for ikke at tale om den enkelte forbruger -- delvis på baggrund af, at der ikke er en fælles forståelse af, hvilke dimensioner, der kan påvirkes af en designløsning. @@ -183,7 +183,7 @@ at det kan motivere til øget og mere nuanceret bevidsthed om eget skrald. En svaghed er at opmærksomheden og engagementet som mobiliseres gennem kravet om kildesortering -måske er bedre anvendt andre steder - +måske er bedre anvendt andre steder -- f.eks. ved øget deltagelse i den offentlige debat. Løn til skraldearbejdere er den væsentligste økonomiske udgift diff --git a/waste/interviews.md b/waste/interviews.md index 41265c9..68caf2a 100644 --- a/waste/interviews.md +++ b/waste/interviews.md @@ -2,7 +2,7 @@ #### Argo -Kig kun på tal for genbrugspladser - +Kig kun på tal for genbrugspladser -- tal for samlet indsamling og behandling ved Roskilde forbrænding er "de forkterte tal". Har statistik liggende som vi kan få udleveret, diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd index da860da..a0f9b55 100644 --- a/worlding/_baggrund.qmd +++ b/worlding/_baggrund.qmd @@ -9,8 +9,8 @@ mellem didaktiske og (for læringen) ligegyldige rutiner. Vi, forfatterne til denne rapport, studerer humanistisk teknologi, hvor vi fra begyndelsen fik forklaret, -at vores læringsmateriale kan forventes udelukkende at være digitalt - -ingen fysiske bøger er del af vores pensum - +at vores læringsmateriale kan forventes udelukkende at være digitalt -- +ingen fysiske bøger er del af vores pensum -- bl.a. fordi meget af materialet vil være så nyt, at det knapt er udgivet endnu. Dette så vi frem til med forventning: @@ -110,7 +110,7 @@ og licens hyperlinket til <https://spdx.org/>. Ved studiestart blev læringen ved Roskilde Universitet præsenteret som defineret af syv "søjler" kaldet Problemorienteret Projektlæring (PPL). -Vores studie - Humtek - blev introduceret som progressivt, +Vores studie -- Humtek -- blev introduceret som progressivt, og det kommer bl.a. til udtryk idet læringsmaterialet udelukkende er tilgængeligt digitalt. Det er også en fordel når nogle af teksterne vi skal læse slet ikke er skrevet endnu, og nogle af dem kun vil blive udgivet online, ikke i bogform. diff --git a/worlding/_digitalisering.qmd b/worlding/_digitalisering.qmd index bd328ac..8bff64c 100644 --- a/worlding/_digitalisering.qmd +++ b/worlding/_digitalisering.qmd @@ -43,7 +43,7 @@ blandt @Thompson2017, @Elfving2008, @Ebersbach2006 m.fl. ## Scholia som teknologi Vi undersøger Scholia som teknologi. -Indeni er Scholia nærmest tom - en række web-skabeloner og tilhørende SPARQL-opslag. +Indeni er Scholia nærmest tom -- en række web-skabeloner og tilhørende SPARQL-opslag. Scholia er væsentligst defineret ved det teknologiske *system* det ingår i, hvor det indgår som en "lup" og "pincet" til at interagere med en flod af frit tilgængelig, opmærket data. @@ -201,7 +201,7 @@ IT-redskaber kan understøtte... Eksakte fakta: At hyperlinke til en forfatter fremfor (potentielt fejlagtigt) at genfortælle med fattige ord, -styrker cementering af hvad eksakt viden - +styrker cementering af hvad eksakt viden -- dvs. fikspunkter for studenterdrevet ekspansivlæring. Leg med ambiguitet: @@ -250,20 +250,20 @@ overfor eksempelvis individualiseret læring (individualized learning) [@Heilesen2015]. (kritik: Et livslangt studie i bare een teoretiker kan være nysgerrighed -efter nye *vinkler* i en worlding dialog - +efter nye *vinkler* i en worlding dialog -- du kan være nysgerrig *om* en identitet fremfor *på trods* af identitet) -FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* - +FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* -- f.eks. indkøb af flip-overs/tavler/stole, og valg af arkitektur til institutionens bygninger. -FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* - +FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* -- f.eks. ved skemalagt introduktion af rutiner (som det skete for bibliotekssøgning og Thirdroom, men ikke for kollaborative digitale ressourcer som wikis, eller tidsstyring som kalender og mødebooking). -FIXME: Kortlægning af PPL *styring* - +FIXME: Kortlægning af PPL *styring* -- f.eks. ved løbende rådgivning (mest synligt i vores "seminarer") og sanktionsmuligheder (at gruppen ikke fuldtidsstuderer har ingen konsekvens før eksamen). @@ -364,7 +364,7 @@ i [supergruppen]. Finde centrale begreber på websiden <https://sheilapontis.com/2015/06/04/design-thinking-revised/> -Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden - +Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden -- er nogle begreber de samme (flere or for samme begreb)? Er nogle begreber overordnede? Er nogle sideordnede? diff --git a/worlding/_konklusion.qmd b/worlding/_konklusion.qmd index 9dcc051..d9b9212 100644 --- a/worlding/_konklusion.qmd +++ b/worlding/_konklusion.qmd @@ -8,7 +8,7 @@ Lærer-styret (FIXME: definitiv?) læring levner kun plads til operationel læri Læring på RUC er projektorienteret (FIXME: affinitiv?), som understøtter indholdsrelateret læring. -Motivation for læring kan skelnes mellem defensiv og ekspansiv læring - +Motivation for læring kan skelnes mellem defensiv og ekspansiv læring -- om du er presset eller har overskud til nysgerrighed. Begge former er altid i spil, men... FIXME. @@ -19,7 +19,7 @@ Læring på RUC er PPL, som er indeholdt i tentakulær læring. Digitalisering i forhold til læring er svagt dokumenteret i eksisterende litteratur! Kun *passive* redskaber belyses, eksempelvis er Moodle et LMS -(hvor "L" som i "learning" reelt rereferer til teaching) - +(hvor "L" som i "learning" reelt rereferer til teaching) -- ikke *aktive* redskaber som wiki-orienterede databaser og (micro)blogging kommunikationsplatforme. @@ -32,7 +32,7 @@ Scholia anvendt nysgerrigt og konstruktivistisk understøtter tentakulær læring. Konklusion: Digitalisering er ikke kun anvendeligt for operative aspekter læring, -men også - ved bevidst og målrettet vinkling - for indholdsmæssige aspekter af læring. +men også -- ved bevidst og målrettet vinkling -- for indholdsmæssige aspekter af læring. Forlag er motiverede af profit gennem kontrol over publicering, og derfor motiverede til at fiksere data. diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd index 385b9f5..250c4f5 100644 --- a/worlding/_læring.qmd +++ b/worlding/_læring.qmd @@ -167,8 +167,8 @@ at træde ind i affinitive bevægelser af læring, hvis ikke de forholder sig til læringsprocessen ekspansivt og nysgerrigt. Når den lærende går i dialog med verden, -er der på den ene side den omkringliggende verden - -hvad læringen handler om, indholdet - +er der på den ene side den omkringliggende verden -- +hvad læringen handler om, indholdet -- og på den anden side det *allerede lærte*. Ny viden opstår ikke i et vakuum, men bygger ovenpå den lærendes erfaringer og antagelser. diff --git a/worlding/_referater.qmd b/worlding/_referater.qmd index 82f782f..81e0e51 100644 --- a/worlding/_referater.qmd +++ b/worlding/_referater.qmd @@ -64,8 +64,8 @@ * Mange af deres noter har vi kigget på * Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen -* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater -* Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til +* Vi mangler belæg til vores påstande: Udddyb mere og brug flere citater +* Mere på semesterbindingen: Skrive mere om hvilken dimmension vi vil koble til * De overlevede at vi sendte pfs som en prototype * Vær realistiske! * Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview! @@ -76,8 +76,8 @@ (Bogen hedder "læring") * Knud Illeris * Vi skal finde bibliotikar -* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte -* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks +* Læringsfællesskaber, som ruc prøver at rammesætte +* At bygge redskaber rundt om PPL, i stedet for at sætte PPL i en boks * Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af. * Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt @@ -87,7 +87,7 @@ * "Digitale træthed" * Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia * Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia - for at kunne understøtte et læringsmiljø - + for at kunne understøtte et læringsmiljø -- Hvilke problemer knytter sig til det * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris * Læringsteorier -> Knud Illeris @@ -105,7 +105,7 @@ men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL * Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker * Man bliver hurtigt gammel i IT -* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum. +* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi -- punktum. * "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet" * Vi mangler metodeafsnit * Hvilken viden regner vi med at opnå? diff --git a/worlding/_scholia.qmd b/worlding/_scholia.qmd index 1cec071..511adfa 100644 --- a/worlding/_scholia.qmd +++ b/worlding/_scholia.qmd @@ -125,5 +125,5 @@ Der er transparens om både inddragede informationer identiteter for aktører i vidensrationaliseringen, og historik for udviklingen af rationalet. Der er dog ingen definitiv *ansvarlig* agent -for det samlede rationale - +for det samlede rationale -- ingen overordnet forfatter eller redaktør. |