summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--code/_actors.yml (renamed from _actors2.yml)2
-rw-r--r--code/index.qmd44
-rw-r--r--learn/_actors.yml (renamed from _actors1.yml)2
-rw-r--r--learn/index.qmd48
-rw-r--r--use/_actors.yml (renamed from _actors3.yml)12
-rw-r--r--use/index.qmd44
6 files changed, 139 insertions, 13 deletions
diff --git a/_actors2.yml b/code/_actors.yml
index 603cb46..0e75095 100644
--- a/_actors2.yml
+++ b/code/_actors.yml
@@ -31,6 +31,8 @@ author:
# affiliation:
# - ref: imt
# roles: supervision
+metadata-files:
+ - ../_affiliations.yml
copyright:
holder: Christoffer Bay Jelsborg, Jonas Smedegaard and Sebastian Anders Skov Nielsen
year: 2024
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index ee3305f..f5d8c46 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -1,9 +1,51 @@
---
+title: |
+ Behandling af vidensgrafer \
+ anvendt ved kollaborativ akademisk læring
+subtitle: |
+ HumTek-23, Basisprojekt 2 \
+ eksamensgruppe FIXME1234567890
+metadata-files:
+ - _actors.yml
+ - ../_draft.yml
format:
html: default
---
-# Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber
+# Problemfelt
+
+Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber
+
+
+## Problemformulering
+
+<!-- Hovedproblem -->
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling:
+
+*Hvordan kunne lokal lagring og behandling af vidensgrafer understøtte kollaborativ akademisk læring?
+
+Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål:
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
+særligt i forhold til lagring og behandling af begreber?*
+
+<!--
+Underspørgsmål om design og konstruktion af grafbehandlingsservices,
+til at sikre dækning af Design og Konstruktion
+-->
+
+*Hvordan kunne en eller flere RDF-baserede services konstrueres,
+så den/de understøtter kollaborativ akademisk læring?*
+
+FIXME: Et tredje underspørgsmål, måske?
+
+# Forundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].
diff --git a/_actors1.yml b/learn/_actors.yml
index 452af2e..5d09dd2 100644
--- a/_actors1.yml
+++ b/learn/_actors.yml
@@ -31,6 +31,8 @@ author:
# affiliation:
# - ref: imt
# roles: supervision
+metadata-files:
+ - ../_affiliations.yml
copyright:
holder: Hayat Hmouda, Ian Valentin Christensen and Yulin Maharjan
year: 2024
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd
index f6f9d3d..649bc3c 100644
--- a/learn/index.qmd
+++ b/learn/index.qmd
@@ -1,9 +1,55 @@
---
+title: |
+ Abstraktion af begreber i vidensgrafer \
+ til anvendelse ved kollaborativ akademisk læring
+subtitle: |
+ HumTek-23, Basisprojekt 2 \
+ eksamensgruppe FIXME1234567890
+metadata-files:
+ - _actors.yml
+ - ../_draft.yml
format:
html: default
---
-# Design af grafbaserede læringsredskaber
+# Problemfelt
+
+Design af grafbaserede læringsredskaber
+
+## Problemformulering
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling:
+
+<!-- Hovedproblem -->
+
+*Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?*
+
+Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål:
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
+særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?*
+
+<!--
+Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier,
+til at sikre dækning af Design og Konstruktion
+-->
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes,
+så de understøtter kollaborativ akademisk læring,
+og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?*
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres,
+eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering,
+så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?*
+
+FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske?
+
+# Forundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].
diff --git a/_actors3.yml b/use/_actors.yml
index 3ba0b78..76c292a 100644
--- a/_actors3.yml
+++ b/use/_actors.yml
@@ -39,16 +39,8 @@ author:
# affiliation:
# - ref: imt
# roles: supervision
-affiliations:
-- id: imt
- name: Roskilde Universitet
- department: Institut for Mennesker og Teknologi
- city: Roskilde
- postal-code: 4000
- country: Denmark
- url: https://ruc.dk/institut-mennesker-og-teknologi
- isni: 0000 0001 0672 1325
- ror: 014axpa37
+metadata-files:
+ - ../_affiliations.yml
copyright:
holder: Asger Bang Kierkegaard, Hayat Hmouda, Mads Løjmann Jensen and Zahed Noos
year: 2024
diff --git a/use/index.qmd b/use/index.qmd
index 4a0f521..58de484 100644
--- a/use/index.qmd
+++ b/use/index.qmd
@@ -1,9 +1,51 @@
---
+title: |
+ Anvendelser af vidensgrafer \
+ til kollaborativ akademisk læring
+subtitle: |
+ HumTek-23, Basisprojekt 2 \
+ eksamensgruppe FIXME1234567890
+metadata-files:
+ - _actors.yml
+ - ../_draft.yml
format:
html: default
---
-# Anvendelse af grafbaserede læringsredskaber
+# Problemfelt
+
+Anvendelse af grafbaserede læringsredskaber
+
+## Problemformulering
+
+<!-- Hovedproblem -->
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling:
+
+*Hvordan kunne formulering, deling og visualisering af vidensgrafer understøtte kollaborativ akademisk læring?*
+
+Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål:
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
+til at formulere og sammenligne akademiske begreber?*
+
+<!--
+Underspørgsmål om konkret anvendelse af vidensgrafer
+indenfor et eller flere videnskabelige felter,
+til at sikre dækning af STS
+-->
+
+
+*Hv...?*
+
+FIXME
+
+# Forundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].