summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/_intro.qmd2
-rw-r--r--worlding/_method.qmd6
-rw-r--r--worlding/_perspectives.qmd2
3 files changed, 5 insertions, 5 deletions
diff --git a/worlding/_intro.qmd b/worlding/_intro.qmd
index 18c07c4..aaa9081 100644
--- a/worlding/_intro.qmd
+++ b/worlding/_intro.qmd
@@ -65,7 +65,7 @@ som bestående af kommunikation, omverden og den lærende.
Schraube beskriver selv en sammenhæng mellem læringens bestanddele og
studerendes oplevelser med digitalisering.
Vi opstiller den hypotese,
-at visse digitale muligheder for at lære er udeladt i Ernsts undersøgelse,
+at visse digitale muligheder for at lære er udeladt i Schraubes undersøgelse,
da de ikke anvendes i en bredere kontekst i forvejen og
derfor ikke fremgår af hans empiri.
diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd
index 73507e0..caa2459 100644
--- a/worlding/_method.qmd
+++ b/worlding/_method.qmd
@@ -1,14 +1,14 @@
# Metode
Med teoretisk basis i teorien om tentakulær læring
-introduceret i Ernst Scraubes nye bog,
+introduceret i Scraubes nye bog,
vil vi undersøge udvalgte digitale redskaber,
med det mål at afdække hvorvidt og hvordan
sådanne redskaber kan understøtte læring
ikke kun operationelt men også indholdsmæssigt.
Først identificerer og kortlægger vi nøglebegreber for tentakulær læring.
-Vi annotaterer Ernst Schraubes bog
+Vi annotaterer Schraubes bog
"Digitalization and learning as a worlding practice"
og designer en ontologisk model for teorien,
og evaluerer vores design
@@ -77,7 +77,7 @@ til at opstille de kernesammenhænge, der nødvendigvis må være gældende.
## Undersøgelse af digitaliseret læringsunderstøttelse
Vi foreventer at foretage et kvalitativt ekspertinterview
-med Ernst Schraube,
+med Schraube,
forfatter til bogen "Digitalisatation and learning as a Worlding Practise",
som vi anvender som primær kilde til læringsdelen af vores rapport.
diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd
index 9dbddb7..5408c19 100644
--- a/worlding/_perspectives.qmd
+++ b/worlding/_perspectives.qmd
@@ -132,7 +132,7 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access].
[Diamond Open Access]: https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_open_access
Kan Scholia siges at være "decolonial politics of matter"
-(som beskrevet i Ernst Schraubes bog s. 50),
+(som beskrevet i Schraubes bog s. 50),
idet det understøtter åbne associeringer for viden,
fremfor at diktere en bestemt ontologisk struktur?