summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--worlding/_perspectives.qmd2
-rw-r--r--worlding/_theory_5star.qmd4
-rw-r--r--worlding/_theory_learning.qmd3
3 files changed, 4 insertions, 5 deletions
diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd
index 015a87a..747ee46 100644
--- a/worlding/_perspectives.qmd
+++ b/worlding/_perspectives.qmd
@@ -135,7 +135,7 @@ om anvendelsen af økologisk, socialt og økonomisk bæredygtig teknologi:
Alt anvendt software anvender åbne protokoller og Fri licenser,
hvilket understøtter både liberal/kapitalistisk kommerciel brug
og cirkulær gaveøkonomi, også kaldet reciprok altruisme
- [@Mikkelsen2000, @Hansted2014].
+ [@Mikkelsen2000; @Hansted2014].
Overveje hvordan konkurrence,
bl.a. fra markeder som modarbejder copyleft,
diff --git a/worlding/_theory_5star.qmd b/worlding/_theory_5star.qmd
index f8d376a..d4b4706 100644
--- a/worlding/_theory_5star.qmd
+++ b/worlding/_theory_5star.qmd
@@ -49,7 +49,7 @@ selv indenfor een institution (CERN)
[@BernersLee1989].
Den oprindelige intention i designet af WWWW
var altså at stimulere åben kollaborativ vidensdeling
-[@Hitzler2021, @Machado2019].
+[@Hitzler2021; @Machado2019].
RDF er blevet udviklet siden sidst i 90'erne
og blev del af en langsigtet vision om et skift
@@ -58,7 +58,7 @@ Den oprindelige kollaborative motivation for WWW blev indskærpet
med den teknisk orienterede navngivning Linked *Open* Data,
og det tilknyttede, mere business-orientede begreb 5-stjernet data
blev lanceret i 2010
-[@Hitzler2021, @Janowicz2014].
+[@Hitzler2021; @Janowicz2014].
5-stjernet data er altså en klassificering
af vidensdelingssystemet Linked Open Data,
diff --git a/worlding/_theory_learning.qmd b/worlding/_theory_learning.qmd
index c51ef2b..c40b68e 100644
--- a/worlding/_theory_learning.qmd
+++ b/worlding/_theory_learning.qmd
@@ -20,8 +20,7 @@ hvordan hvert aspekt påvirkes,
når det optræder i en digital kontekst.
Teorien kan siges at knytte sig til økologiske kognitionsteorier,
bl.a. direkte refereret Vygotskijs teori om kilde til udvikling
-<!-- FIXME: FEJL I KILDEHENVISNING I RENDERET DOKUMENT -->
-[@Schraube2024, @Larsen2024].
+[@Schraube2024; @Larsen2024].
@Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet.
Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen