diff options
-rw-r--r-- | worlding/_conclusion.qmd | 7 |
1 files changed, 4 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_conclusion.qmd b/worlding/_conclusion.qmd index 0d1f57e..747c4f7 100644 --- a/worlding/_conclusion.qmd +++ b/worlding/_conclusion.qmd @@ -12,7 +12,8 @@ at nå til løsningen på et læringsproblem uden en dybere læringsproces. Med udgangspunkt i teorien om tentakulær læring konkluderes det, at visse digitale værktøjer gennem deres funktionaliteter bærer potentialet -til at modvirke denne tendens ved at invitere til dybere dialog med verden. +til at modvirke denne tendens ved at invitere til dybere dialog med verden +og med andre lærende. Hypothes.is udvider læringsemnets kontekst vha. offentlige annotationer, idet den studerende gennem sin læsning kan deltage i en dialog med andre læsere. Den affinitive bevægelse understøttes dermed potentielt, @@ -23,12 +24,12 @@ at konklusionerne i projektet bidrager til teorien om tentakulær læring. Resultaterne af projektets undersøgelse peger på, at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces -gennem to kerneideer. +gennem følgende to kerneideer. Ved at arbejde med kontekster frem for indsnævringer, præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser, som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater. -Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige. +Her kan visse digitaliseringsværktøjer være gavnlige. Ontologiseringen af indholdet kan bruges som metode til at udvikle en fælles kontekst. |