diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-21 16:57:42 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-21 16:57:42 +0200 |
commit | 5608f4f262947f8cc6eba32f735a472fd6df7050 (patch) | |
tree | e330ef2624e501d7fea020c4d775daba9d6933f7 /worlding | |
parent | 67d3ef8049a2c9ddb6721f7a74d87c303d676556 (diff) |
tighten examinations
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_undersøgelser.qmd | 15 |
1 files changed, 8 insertions, 7 deletions
diff --git a/worlding/_undersøgelser.qmd b/worlding/_undersøgelser.qmd index 8afdb52..90990d0 100644 --- a/worlding/_undersøgelser.qmd +++ b/worlding/_undersøgelser.qmd @@ -75,21 +75,20 @@ som åbner viden op og overskueliggør den vha. internettet. OWL bruges til at formulere ontologier, og hvert ord er altså defineret ud fra hvert andet ord. -## Identificere begreber indenfor tentakulær læring +## Opstille model for læring -FIXME: Måske danne en liste med Gooseberry, -og medtage som bilag. +### Identificere begreber indenfor tentakulær læring -Gooseberry er et program, der henter Hypothes.is notationer til et samlet dokument i et overskueligt format. Programmet er ideelt til at danne et udgangspunkt for ontologiseringen af Schraube's bog. +Vi vil bruge Hypothes.is til at annotere begreberne i Schraubes tekst. -## Formulere ontologi for tentakulær læring +### Formulere ontologi for tentakulær læring Definere en OWL ontologi for tentakulær læring, udfra nøglebegreber identificeret i @Schraube_2024 og @Heilesen_2015. owlontologien skulle fungere som fundament for efterfølgende modellering af konklusionerne fremsat i Ernsts tekst. Herefter kan vi undersøge hvordan digitalisering påvirker læring -## Introducere model for tentakulær læring +### Introducere model for tentakulær læring Visualisere vidensgrafen for tentakulær læring som visuel graf, med begreber for pragmatiske "jordnære" aspekter placeret forneden @@ -98,7 +97,9 @@ og optimale "ideelle" aspekter foroven. FIXME: Gennemgå design-overvejelser ved modellen. Placeringer, farver, former, udeladelser og andet. -## Identificere svagheder ved IT-redskaber for tentakulær læring +## Placere digitalisering i vores model for læring + +### Identificere svagheder ved IT-redskaber for tentakulær læring FIXME: Måske danne en liste med Gooseberry, og medtage som bilag. |